Betinget formatering i Excel
Fra : LER

Dato : 20-12-03 17:06

Jeg har brug for at lave en betinget formatering i Excel, hvor jeg har mange
format-muligheder, men excel (XP) vil kun tillade at jeg laver 3
betingelser, så bliver "Tilføj" gray'et ud.

Kan man have mere end 3 betingelser?

Mhv

Ole

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-12-03 18:42

"LER" <nænej@bingo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
mange
> format-muligheder, men excel (XP) vil kun tillade at jeg laver 3
> betingelser, så bliver "Tilføj" gray'et ud.

Jeg mener kun at XP kan håndtere tre betingelser, men kan du ikke lægge
betingelserne ind i en HVIS formel?

Jan

Fra : LER

Dato : 20-12-03 18:56

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:3fe489ce$0$29402$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> mange

> Jeg mener kun at XP kan håndtere tre betingelser, men kan du ikke lægge

Kan man formatere med HVIS??

-Du skriver at XP kun kan håndtere 3 betingelser. Vil det sige at du har
kendskab til en udgave, som kan klare mere end 3?

LER

Fra : Harald Staff

Dato : 20-12-03 19:33

Tre er maks. Men glem ikke den fjerde -utgangspunktet, sånn cellen normalt ser ut.
Den er grøn. Hvis >10 så blå. Hvis >20 så gul. Hvis >100 så rød. Fire tilstander, fire
farver, men det er det hele, ellers trengs en makro.

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-12-03 22:25

> Kan man formatere med HVIS??

Nej, jeg havde misforstået problemet. Jeg havde opfattet det som et enkelt
format, men med mange betingelser, der samtidigt skulle være opfyldt.

> -Du skriver at XP kun kan håndtere 3 betingelser. Vil det sige at du har
> kendskab til en udgave, som kan klare mere end 3?

Nej.

En makro kan gøre det, men med det antal celler, du skal arbejde i, lycder
det heller ikke lige som vejen frem.

Jan

Fra : pre

Dato : 20-12-03 19:33

If Score is Then return

Greater than 89 A
From 80 to 89 B
From 70 to 79 C
From 60 to 69 D
Less than 60 F
pre

Fra : LER

Dato : 20-12-03 20:37

Det kan være at jeg er for uerfaren, jeg forstår i hvert fald ikke helt hvad
du skriver:

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> If Score is Then return
>
> Greater than 89 A
> From 80 to 89 B
> From 70 to 79 C
> From 60 to 69 D
> Less than 60 F
> --
> mvh
> pre

Det er da ikke VBA er det?

---

Jeg kan godt se at jeg med noget arbejde kan få lavet en macro, som løser
problemet.
Men det bliver temmeligt omfattende.
Opgaven er følgende:
Jeg har ca. 60-80 medarbejdere, som for hver dag i året skal have et felt
(altså 22000+ felter pt. dog opdelt i 4 kvartaler), som angiver hvad de
laver den pågældende dag:
1=Alm. arbejde
2=Ferie
3=Afspadsering
4=Kursus
5=Udlandsrejse
osv (I alt 7-9 opgaver)
Derudover er der hele tiden en, som har vagt. Det vil jeg løse ved at lægge
10 til værdien; altså 11=Alm. arbejde og vagt (Man kan nemlig godt have
f.eks. kursus og vagt samtidigt..)
Feltet skal have farve efter hvad den enkelte medarbejder laver den
pågældende dag..

Jeg har altså brug for en del betingede formateringer, og det går ud over så
mange felter at jeg er bange for at en macro vil være temmeligt omfattende
:(

Fra : pre

Dato : 20-12-03 22:36

Det var såmænd bare for at vise et eksempel hvor brugen af IF kunne strække
det max. antal til 7. Og det er et klip fra hjælpeteksterne hvor Excel
længe har været foran de andre mht. hjælp.

Hvis du skal i gang med en makro så brug IF kommandoen som kan varieres
næsten i det uendelige, selv med korte kode-tekster.
pre