Bundkort skifte
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-12-03 14:21

Hej,
jeg vil prøve at skifte mit gamle ASUS MEZ ud med et
ECS K7S5a og en Duron 1400 cpu, men jeg er bestemt ingen nørd, så
er der noget jeg skal være særlig opmærksom på, jeg håber ikke at
jeg skal ind og rode i BIOS, hvis HD skal formateres, kan jeg nok
klare det, men heller ikke meget andet.
I min naivitet troede jeg at det bare var at bytte om, og holde
ørerne stive, så alt kom på rette plads, uha
Er der en der gider at fortælle mig lidt om det ?
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-03 14:55

In article <sdu5uv48ve4lk8m0p8gen42gsp68n6snk4@news.stofanet.dk>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...
> jeg vil prøve at skifte mit gamle ASUS MEZ ud med et
> ECS K7S5a og en Duron 1400 cpu, men jeg er bestemt ingen nørd, så
> er der noget jeg skal være særlig opmærksom på, jeg håber ikke at

Bruger du XP eller 2000, kræves der reinstall.

> jeg skal ind og rode i BIOS, hvis HD skal formateres, kan jeg nok

Ikke reformattering, bare reinstall.

Husk at gemme mail og andre vigtige sager, da de personlige directories
bliver slettet ved reinstall.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 19-12-03 15:03

On Fri, 19 Dec 2003 14:54:36 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingen steder.dk> wrote:
klip

>Bruger du XP eller 2000, kræves der reinstall.

>Ikke reformattering, bare reinstall.
>
>Husk at gemme mail og andre vigtige sager, da de personlige directories
>bliver slettet ved reinstall.

hej Jesper,
jeg bruger XP pro DK, hvis jeg kan klare det med en
reinstallation er jeg bestemt en lykkelig mand.
Det er forøvrigt en ESC K7S5a pro, jeg har i forvejen SD ram,
men det kunne da skiftes, hvis nødvendigt
mange tak for hjælp
mvh Ebbe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-12-03 15:54

In article <gv06uv4pa9tb91infclipjngbbh7mmjbjm@news.stofanet.dk>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...
> Det er forøvrigt en ESC K7S5a pro, jeg har i forvejen SD ram,

Jeg har sådan et kort og SD-RAM. Det spiller fint med Win2000, så mon
ikke XP også virker

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-12-03 14:09

On Fri, 19 Dec 2003 15:54:06 +0100, Jesper G. Poulsen
> [...]

>ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...
>
>Jeg har sådan et kort og SD-RAM. Det spiller fint med Win2000, så mon

Der er lige en nerve mere, som vibrerer.
jeg købte en cpu Duron 1400 MHz 266 FSB og nu ser jeg i manualen
at bundkortet står til 1200 MHz, samt 200 FSB, hvad det så er for
noget, betyder det noget, kan det køre sammen
mvh Ebbe
og tak for jeres svar

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-12-03 16:28

In article <a3i8uvs5oiafsvte6r02n06lr78knai9ul@news.stofanet.dk>,
ebbeh@mail1.stofanet.invalid says...
> at bundkortet står til 1200 MHz, samt 200 FSB, hvad det så er for
> noget, betyder det noget, kan det køre sammen

Det skyldes at Duron ikke fandtes større da bundkortet blev lavet. Sæt
det op som Athlon, så spiller det.

Som sagt, så er den maskine jeg skriver dette på en Duron1400, FSB266,
ECS K7S5A Pro og den er klippestabil.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-12-03 18:45

On Sat, 20 Dec 2003 16:28:19 +0100, Jesper G. Poulsen

1000 tak, jeg springer ud i det
mvh Ebbe

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-12-03 16:30

In article <gv06uv4pa9tb91infclipjngbbh7mmjbjm@news.stofanet.dk>, Ebbe Hansen wrote:

> jeg bruger XP pro DK, hvis jeg kan klare det med en
> reinstallation er jeg bestemt en lykkelig mand.

Det eneste problem for en ikke noerd er risikoen for at oedelaegge
AMD cpuen ved montering! Allier dig gerne med der har proevet det foer.

> Det er forøvrigt en ESC K7S5a pro, jeg har i forvejen SD ram,
> men det kunne da skiftes, hvis nødvendigt
> mange tak for hjælp

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 19-12-03 19:33

Ja jeg er nu altså ikke tilbøjelig til at give dig ret i at der skal
geninstalleres. Jeg har skiftet fra et Soltek SL75-KAV med en 1200 T-bird,
til et ASUS A7V266E med en XP1700+, uden nogen som helst problemer med det.
Ikke en gang en reinstallation skulle der til for at få den igang igen, men
jeg vil så stadig tilråde at lave back-up af dine følsomme data, da man
aldrig kan vide om XP vil have du skal reinstallere maskinen. Hvorfor jeg
ikke skulle re- eller geninstallere aner jeg ikke, men okay -- mit system
var så heller ikke stabilt, så en geninstallation kom der alligevel ud af
det. Men i bund og grund vil jeg påstå at det ikke nødvendigvis bliver
nødvendigt at geninstallere.

MVH

Jesper