Oprette Virtual FTP-dir med ASP
Fra : Jørgen Staun

Dato : 19-12-03 10:26

Er der nogen der kan give lidt hint til hvordan jeg kan lave et Virtuelt
FTP-dir med ASP. Jeg kan godt lave det med VBS, men konvertere dette til ASP
giver mig seriøse problemer.??!

Jeg får en fejl i Titel-linien : Der opstod en intern HTTP 500-serverfejl.
Er det noget rettighedsfis, der forhindrer mig?

Her er mit forsøg
---------- Opret.ASP ---------------
<%@LANGUAGE=VBSCRIPT%>

<%
const APP_POOLED = 2
var strNewVdir
strNewVdir = "W3SVC/1/Root/newVdir"

set locatorObj = CreateObject("WbemScripting.SWbemLocator")
set providerObj = locatorObj.ConnectServer("Elevweb", "root/MicrosoftIISv2")

Set vdirClassObj = providerObj.Get("IIsFtpVirtualDirSetting")
Set vdirObj = vdirClassObj.SpawnInstance_()
vdirObj.Name = strNewVdir
vdirObj.Path = "d:\wwwelevweb\Wwwroot\elevsider"
vdirObj.AuthFlags = 5

vdirObj.EnableDefaultDoc = True
vdirObj.DirBrowseFlags = &H4000003E
vdirObj.AccessFlags = 513
vdirObj.Put_()

Set vdirObj = providerObj.Get("IIsFtpVirtualDir='" & strNewVdir & "'")
vdirObj.AppCreate2(2)

Set vdirObj = providerObj.Get("IIsFtpVirtualDirSetting='" & strNewVdir &
"'")
vdirObj.AppFriendlyName = "Root Application"
vdirObj.Put_()

%>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-12-03 10:58

Jørgen Staun skrev:

> Jeg får en fejl i Titel-linien : Der opstod en intern HTTP
> 500-serverfejl. Er det noget rettighedsfis, der forhindrer
> mig?

Fejl 500 er en pseudo-fejlkode der skjuler den rigtige fejl. Se
hvordan du slipper for den i artiklen her:
   <http://asp-faq.dk/article/?id=45>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Staun

Dato : 19-12-03 11:39

> Fejl 500 er en pseudo-fejlkode der skjuler den rigtige fejl. Se
> hvordan du slipper for den i artiklen her:
> <http://asp-faq.dk/article/?id=45>
> Jens Gyldenkærne Clausen

Ok nu er jeg kommet af med fejlen - men det har desværre ikke hjulpet mig
videre. Jeg kan stadig ikke få oprettet et virtuelt FTP-dir?? Kender du til
nogen metode til at gøre dette?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-12-03 11:42

Jørgen Staun skrev:

> Ok nu er jeg kommet af med fejlen -

Tillykke med det. Har du ikke fået en ny?

> Kender du til nogen metode til at gøre dette?

Ikke umiddelbart - men det vil stadig være rart at se en
fejlmeddelelse. Hvis du før fik fejl 500, betyder det at der ligger
en fejl i din asp-kode - men en indstilling i din browser har gjort
at du ikke fik den vist.

Det rigtige fejlkode er meget væsentlig for at komme videre. Tag
evt. et kig på <http://asp-faq.dk/article/?id=41> for at se hvilke
oplysninger der er praktiske at tage med for at få hjælp i gruppen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen