listview
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 12-12-00 01:07

hejsa

jeg har lige fået det til at virke med at putte noget i en listview i flere
kolonner.

det må også være muligt at hive noget ud, hvordan gør man det.

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 12-12-00 15:35

Hej Jan

> jeg har lige fået det til at virke med at putte noget i en listview i
flere
> kolonner.
>
> det må også være muligt at hive noget ud, hvordan gør man det.

Det kommer an på hvilken version af VB du bruger i VB5 gøres det således:

retVar = ListView1.SubItems(1) ' Udlæser teksten i kolonne 1

I VB6 er det blevet en lille bitte smule mere besværligt da SubItems nu også
kan indeholde grafik osv.

Dim SubX as ListSubItem

Set SubX = ListView.ListSubItems(1).Text

Håber det besvarer dit spørgsmål.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 12-12-00 18:15

Jo det tror jeg da jeg kan arbejde videre med.

"Kim Pedersen [vbCode Magician]" <codemagician@nospam.get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:kIqZ5.10777$72.163709@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 12-12-00 22:06

Jeg bruger VB6 men jeg syntes ikke rigtigt det virker. jeg har instaleret
sp4 kan der være lavet nogle ændringer der.

Det jeg egentlig har brug for er at importere en kommasepereret fil til en
liste "alla et regneark" hvor jeg så kan bruge de forskellige verdier text
osv.

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 13-12-00 00:08

Hej Jan

> [...]
> liste "alla et regneark" hvor jeg så kan bruge de forskellige verdier text

Både VB5 og VB6 versionen af Common Controls findes i VB6 (for bagud
kompatibilitet). En af metoderne skulle meget gerne virke.. Find evt. ud af
hvilken version du bruger ved at kigge under Components (under menuen
Project)