Forskudsskema ?
Fra : H.S.

Dato : 17-12-03 16:00

Jeg fik, sammen med mit CVR registreringsbesvis, et forskudsskema for 2004.

- Er det nødvendigt at bruge dette skema ? Jeg vil gå ud fra, at hvis jeg
ikke forskudsregistrerer, så skal alt restskat optjent i løbet af året,
betales på én gang ? - Jeg regner ikke med at have så stort et plus på
bundlinien efter første år, at det bliver et problem for mig.

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 23:42

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betales på én gang ? - Jeg regner ikke med at have så stort et plus på
> bundlinien efter første år, at det bliver et problem for mig.

Du skal bruge det for at anslå dit over/underskud løbende, så du kan få lov
til at betale B-skat à conto. Skulle forholdene ændre sig væsentlig, kan du
blive omregistreret. Det går hurtigt - specielt hvis det er i overskudsgi
vende retning, og du er faktisk pligtig at gøre det svjh.
Karsten H. Jensen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-12-03 23:54

> [...]
> blive omregistreret. Det går hurtigt - specielt hvis det er i overskudsgi
> vende retning, og du er faktisk pligtig at gøre det svjh.

Der er pligt til at forskudsregistrere sig. Og selvfølgelig ikke blot et
skud fra hoften, eller hvad man selv synes, men et kvalificeret gæt.

Man kan / skal løbende regulere sig i løbet af året, hvis man har skudt
langt forbi, mens det er uvæsentligt at rette, hvis der er tale om mindre
ujævnheder mellem skøn og resultat.

Grunden til, at man SKAL lade sig forskudsregistrere er, at man ellers kunne
bruge staten som rentefri kredit.

2 eksemper (meget forenklede). I begge eksempler ender du med at skulle
betale kr. 140.000 i skat efter indkomstårets afslutning.

I Eksempel 1 lader du dig forskudsregistrere, således du ender med at
skulle betale B-skat med kr.10.000 ialt 120.000 det år.

I eksempel 2 lader du dig ikke forskudsregistrere, men indbetaler din
forventede skat d. 31/12

I eksempel 2 har du så rentefrit kunne udskyde din skat, hvorimod i eksempel
1 har du skulle betale 10.000 i 10 rater i løbet af året.

Fra : H.S.

Dato : 18-12-03 13:30

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Der er pligt til at forskudsregistrere sig. Og selvfølgelig ikke blot et
> skud fra hoften, eller hvad man selv synes, men et kvalificeret gæt.

Okay, så jeg slipper ikke for at indsende denne forskudregistrering.

Hvordan udfylder jeg den ? Skal jeg blot indsætte det overskud som jeg
regner med virksomheden vil få ved udgangen af 2004 /og udgangen af 2005 ?
(altså i felt nr. 221 ?)

Fra : H.S.

Dato : 18-12-03 13:36

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Der er pligt til at forskudsregistrere sig. Og selvfølgelig ikke blot et
> skud fra hoften, eller hvad man selv synes, men et kvalificeret gæt.

Hvis man har pligt til at indsende forskudsregistreringen, så forstår jeg
ikke hvorfor de ikke skriver det nogen steder ? - Der var intet nævnt i det
medfølgende brev om forskudsregistreringen, den var bare vedlagt. - Det er
da lidt for dårligt ?

Jeg har desuden læst i vejledningen til CVR oprettelsen (mener jeg det var)
at man, sammen med sin CVR registrering, modtager en stak foldere og
brochurer, som T&S mener at man skulle få brug for - men jeg har ikke fået
noget, betyder det bare at T&S har vurderet jeg ikke har brug for nogen
yderligere information ?

Eneste info jeg har modtaget var fra en fagforening for selvstændige - det
smed jeg dog ud, da jeg har fast arbejde ved siden af min lille virksomhed -
som jeg bare ønsker at tjene lidt penge på.

Fra : Leonard

Dato : 18-12-03 15:17

"H.S." <public@tele2adslSPAM.dk> wrote:

>Eneste info jeg har modtaget var fra en fagforening for selvstændige

Bare rolig, den slags kommer der meget mere af
- revisorere, it-selskaber, banker, forsikringer og alle mulige andre
ligegyldige tilbud begynder at strømme ind i din postkasse når dine
CVR-oplysninger bliver solgt videre af T&S ... men det lader til at
det holder op igen i løbet af et års tid.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : H.S.

Dato : 18-12-03 16:20

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> CVR-oplysninger bliver solgt videre af T&S ... men det lader til at
> det holder op igen i løbet af et års tid.

Heh.... med andre ord, analog spam

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 00:07

> Eneste info jeg har modtaget var fra en fagforening for selvstændige - det
> smed jeg dog ud, da jeg har fast arbejde ved siden af min lille
virksomhed -
> som jeg bare ønsker at tjene lidt penge på.

Nå, det meldte historien da vist ikke noget om. I det tilælde, at det ikke
drejer sig om et selskab, og hvor der udelukkende er tale om bi-erhverv,
d.v.s. din hovedindkomst kommer fra en arbejdsgiver, hvor du er aflønnet med
skattetræk (hovedkort) som A-skatteyder, skal forventet overskud/underskud
indgå i din normale forskudsregistrering, hvis det overhovedet skal
medtages, for som bi-erhverv skal overskud/underskud alligevel medtages i
din normale selvangivelse.
Karsten H. Jensen

Fra : H.S.

Dato : 19-12-03 08:33

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> indgå i din normale forskudsregistrering, hvis det overhovedet skal
> medtages, for som bi-erhverv skal overskud/underskud alligevel medtages i

Nå- ok. Så for at få det på det rene, så er min virksomhed kun en lille
'sideting', jeg har fast arbejde og betaler skat osv som de fleste andre
lønmodtagere.
SKAL jeg så forskudsregistrere et evt forventet overskud ? - Eller er det
frivilligt, fordi det alligevel skal skrive på selvangivelsen, når denne
laves én gang om året ?

Jeg kan dog godt se fordelen i at forskudregistrere, da man så ikke skal
betale skat tilbage når den tid kommer.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 22:40

> [...]
> frivilligt, fordi det alligevel skal skrive på selvangivelsen, når denne

Da, det stadig er et bierhverv, mener jeg, at det ikke er nødvendigt. Du får
jo din almindelige forskudsregistrering som A-skatteyder.

Som A-skatteyder er det vist også sådan, er man prioritetsbestyrer, så
bruger man det, der hedder den udvidede selvangivelse. Det ændrer imidlertid
ikke ikke noget m.h.t. bierhvervet.

> Jeg kan dog godt se fordelen i at forskudregistrere, da man så ikke skal
> betale skat tilbage når den tid kommer.

Jamen igen. Ændrer dine indtægts/udfigtsforhold sig væsentligt i løbet af
skatteåret kan du altid ændre din forskudsregistrering i overensstemmelse
hermed (uanset om det er bierhvervet (overskud) eller din lønindkomst, der
ændrer sig) og få et nyt skattekort. Det gør de næsten inden for et par
timer.

Skal du omregistreres fordi dine indtægtsforhold ændres i negativ retning,
kan det da godt være, at de beder om "en god forklaring" samt noget
dokumentation.
Karsten H. Jensen

Fra : Ulrik

Dato : 18-12-03 00:17

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> I eksempel 2 lader du dig ikke forskudsregistrere, men indbetaler din
> forventede skat d. 31/12

Du kan ikke mere betale den 31/12 er nemlig en banklukkedag og en posthuslukkedag

Fra : Michael Sørensen

Dato : 18-12-03 22:11

> Du kan ikke mere betale den 31/12 er nemlig en banklukkedag og en
posthuslukkedag

Det kan jo være ligemeget, da eksempel 2 var det "ulovlige" tilfælde...