ASP - liste eksporteres til Word, hvordan?
Fra : Jakob Munck

Dato : 17-12-03 08:03

Jeg kan se på nedenstående site, lavet i ASP, at det kan lade sig gøre at
lave en funktion som eksporterer en liste til en Word-fil. Klik på "Eksport
to Word" her:

www.clicktech.com/clickcontact/default.asp?view=All&orderby=FirstName,LastNa
me

så downloader man en .doc fil med den aktuelle liste i Word format.

Er det en funktion lavet i ASP?
Hvordan laver man det?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-03 19:43

Jakob Munck wrote:
> Jeg kan se på nedenstående site, lavet i ASP, at det kan lade sig
> gøre at lave en funktion som eksporterer en liste til en Word-fil.

Ja da eksporteres som RTF eller XML

> så downloader man en .doc fil med den aktuelle liste i Word format.

Er du sikker på at det er en doc ting?
Det ligner mere noget xml noget

> Er det en funktion lavet i ASP?
> Hvordan laver man det?

Generer i XML document med passende properties?

Hent dokumentet og gem på disk
Kik i filen via fx nogetpad

Peter

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 19-12-03 01:05

"Jakob Munck" <admin@seniorxxgroup.dk> wrote in message
> [...]
> me
>
> så downloader man en .doc fil med den aktuelle liste i Word format.

Word kan sagtens læse html-filer, så du skal bare "overtale" klienten til at
word skal indlæse filen, i stedet for at den vises i browseren.

Det gøres fx ved at indsætte
Response.ContentType="application/msword";

Hvis du vil have word til at åbne dokumentet under et andet navn end det der
rent faktisk hentes, skal du bruge content-disposition headeren.
Sån ud fra hukommelsen, noget lignende:
Response.AddHeader "content-disposition","inline; filename=contact.doc"

Og hvis dokumentet skal åbnes uden for browseren
Response.AddHeader "content-disposition","attachment; filename=contact.doc"

- Morten

Fra : Jakob Munck

Dato : 19-12-03 07:56

Mange tak for hjælpen.

v.h.
Jakob Munck

Fra : Is

Dato : 19-12-03 19:49

"Morten R. Rasmussen" <mortrr@liamtoh.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvis dokumentet skal åbnes uden for browseren
> Response.AddHeader "content-disposition","attachment;

---
Hej, det ser spændende ud ,

Jeg har over et stykke bøvlet med sideopsætning af udskrifter fra en
hjemmeside, og dette åbner nye muligheder synes jeg.

Noget jeg pt har opgivet er adresse label fra en medlemsliste der ligger på
nettet.

Kan det lade sig gøre at eksportete til word, og så printe på en valgt
adresse label ?? Hvis ja, så hvordan

Jeg bruger word 2000

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-12-03 20:09

Is wrote:

> Kan det lade sig gøre at eksportete til word, og så printe på en valgt
> adresse label ?? Hvis ja, så hvordan

Word kan læse XML eller RTF formater
Begge er mulige at lave vha lidt scripting

- Peter

Fra : Is

Dato : 19-12-03 20:59

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Word kan læse XML eller RTF formater
> Begge er mulige at lave vha lidt scripting
>
> - Peter
---
Jeg ku vel ikke få dig til at skrive lidt mere om hvordan, eller har du et
link til emnet ?? (helst på dansk)

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-12-03 21:54

Is wrote:

> Jeg ku vel ikke få dig til at skrive lidt mere om hvordan, eller har
> du et link til emnet ?? (helst på dansk)

Ved ikke om der findes noget på dansk
Her er lidt at starte på
http://www.devasp.com/search/default.asp?c_id=827

HTH - Peter