Fonte i Office XP
Fra : Anders Boutrup

Dato : 16-12-03 17:56

Hejsa

Når jeg i forbindelse med mit studium downloader forskellige noter, slides
mv, der er lavet i Word, og åbner dem på min egen computer, er de græske
bogstaver, som vi benytter lavet om til cocktailglas, kanoner, briller
cykler etc. Med andre ord, de er ulæselige. Åbner jeg derimod dokumentet på
skolens computere, er der ingen problemer.

Håber på et eller flere brugbare svar

På forhånd tak

Fra : Christopher Tracy

Dato : 16-12-03 18:50

Hej

> [...]
> kanoner, briller cykler etc. Med andre ord, de er ulæselige. Åbner
> jeg derimod dokumentet på skolens computere, er der ingen problemer.

Du mangler højst sandsynligt de fonte der bruges på skolens PC, en måde at
løse problemet på er at finde dem skolens PC, og gemme en kopi på en
diskette, og så når du kommer hjem, kopierer dem over i font-mappen på din
egen PC, så skulle det være iorden.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : pre

Dato : 16-12-03 19:51

Det er som at være en blind der skal fortælle om farverne, men et spørgsmål
rejse sig: Hvis du i Word bruger Indsæt/Symbol så kommer der en dialogboks
hvor der forneden til højre er et felt. Står der Unikode i det felt?

Hvis Nej, så kører du med forældede fonte, nye bør hentes hos MS (gratis).
Har du en Proofing Tools CD, så ligger der et bjerg af fonte der.

Kikker jeg på min symbolliste, så er de græske tegns udseende helt
tilsvarende de latinske. Men man kunne også tænke sig at de downloadede
tekster er skrevet med specielle typografier (uden henvisning til/uden en
tilknyttet skabelon). Det kan Word ikke se og derfor omskrives med andre
typer iht. de eksisterende regler. Prøv at markere en linie og skift til
Ariel eller en anden skrifttype.
pre

pre