Bios og Soltek SL-75
Fra : Klaus

Dato : 16-12-03 15:29

Hej gruppe
Jeg har et Soltek sl-75kav-x bundkort. Jeg kører med duren 750mhz cpu men
har set jeg kan opgradere biosen og evt. kunne køre m. xp processorer. Det
kan køre fsb266 men er i tvivl om bla. denne besked. --PCB Version should be
F1 or later,
which is printed on the corner of component side, representing the
engineering version of the board.-- Jeg kan se mit link til biossiden ikke
virker da
soltek vist har fået ny hjemmeside som ikke virker, men jeg vil gerne være
sikker på om jeg
kan opgradere eller om biosen går ned?
Der står yderligere 2002/10/08 75KAVQ11.BIN Q11 Supports AMD Athlon XP
2400+, 2600, under biosinfo hos soltek. Så det kan vel komme til at virke
hvis mit bundkort er det rigtige? Jeg har bundkortets serienr. kan jeg bruge
det til noget for at være sikker. På forhånd tak.

Mvh Klaus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-03 15:36

"Klaus" <klausmueller@tele.mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> ikke virker da
> soltek vist har fået ny hjemmeside som ikke virker, men jeg vil gerne

Åben kabinettet og tjek silkeskriften på bundkortet eller en lille label
efter hvilken revision det er.

> [...]
> virke hvis mit bundkort er det rigtige? Jeg har bundkortets serienr.
> kan jeg bruge det til noget for at være sikker. På forhånd tak.

Sidder selv med en 2400+ på SL-75KAV (Q11 Bios). Ved 2600+ skal du lige
være obs om det er en FSB 266 CPU du får eller om det er en 333 butikken
giver dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : Cinnober

Dato : 16-12-03 15:36

"Klaus" <klausmueller@tele.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
be
> F1 or later,
> which is printed on the corner of component side, representing the

Dit PCB nummer findes under ISA slottet (mener jeg) og staar med hvid
skrift.Hvis du har F1,F2,F3,F4,F5 så kan du med den nyeste bios køre en
XP2600+.
Det er det ,der menes med "PCB Version should be F1 or later" .

Har selv kørt med en XP1800+....

Fra : Klaus

Dato : 18-12-03 11:58

Hej igen. Det tog lidt tid, men nummeret på selve kortet er
PCB#35-F176-G0-00 . Så det ser vel godt nok ud eller hvad ? Tak for
svarene.

Mvh Klaus

Fra : Cinnober

Dato : 18-12-03 15:52

> [...]
> Hej igen. Det tog lidt tid, men nummeret på selve kortet er
> PCB#35-F176-G0-00 . Så det ser vel godt nok ud eller hvad ? Tak for

hmm mener sgu ikke at der var SÅ mange bogstaver på mit...men det var osse
Rev. F5 så det kan være de har droppet nogle af bogstaverne

Fra : Klaus

Dato : 18-12-03 17:31

Men der står f1 tilsynelandende som der siges det skal stå; men hvem ved,
måske går biosen ned.

Fra : Klaus

Dato : 19-12-03 16:03

Et sidste spørgsmål inden jul, da jeg vil prøve at flashe kortet. Så håber
jeg det holder. Jeg har læst instruktionen for flashing af biosen, men der
er stadig en ting jeg ikke kan hitte ud af. Der står på soltek om biosflash:
Step 6.You will need to see the message "CMOS checksum error-Default loaded"
while booting the system. Press "DEL" to enter BIOS setup to run CMOS setup
utility, then reload "LOAD SETUP DEFAULTS" or OPTIMISED DEFAULTS" and save
this change.

Betyder det jeg -skal- se den; at "CMOS checksum error-Default loaded"
kommer frem under alle omstændigheder og jeg så skal loade de nye bios
deafults. Eller kommer beskeden hvis det er gået galt og jeg så skal trykke
'del' og loade den gamle bios vha. load deafaults?

Mvh Klaus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-12-03 16:28

In article <3fe31256$0$29322$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Klaus wrote:
> [...]
> this change.
>
> Betyder det jeg -skal- se den; at "CMOS checksum error-Default loaded"

Den kommer oftes hvis du faar din bios flashet rigtigt.

> kommer frem under alle omstændigheder og jeg så skal loade de nye bios
> deafults. Eller kommer beskeden hvis det er gået galt og jeg så skal trykke

Hvis du flasher biosen forkert, ser du intet overhovedet, tro mig!

Thomas