Opdatering af Award bios til MS 6161 bundk~
Fra : Erik Greve

Dato : 16-12-03 10:56

Min bios er fra 99 og understøtter ikke HD'er over 32 GB - den skulle gerne
opgraderes.
Ved søgning på nettet kan jeg godt finde opgraderinger, der ser ud til at
matche, men det
virker meget besværligt at få dem dovnloaded.

Kan nogen hjælpe med en adresse til Download og måske også en vejledning ?

Mine data ser sådan ud :
Bios manufacturer : Award modular Bios v4.51PG
Bios ID : 01/25/1999-i440LX-W977-2A69JM4OC-00
Bios date : 01/25/99
Bios OEM Signon : W6161MS V1.2 012499
Bios Rom Size : 256 K
Chipset : Intel 440EX/LX rev 3

Håber på hjælp

Venlig hilsen
Erik

Fra : JK

Dato : 16-12-03 11:55

On Tue, 16 Dec 2003 10:56:29 +0100, "Erik Greve" <erik.greve@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Mine data ser sådan ud :
>Bios manufacturer : Award modular Bios v4.51PG
>Bios ID : 01/25/1999-i440LX-W977-2A69JM4OC-00

http://www.msi.com.tw/program/support/download/dld/spt_dld_detail.php?UID=263&kind=1

den er fra januar 1999, opdateringen.

Så du har den nyeste.

Køb et pci harddisk controller kort til knap 200 kr. og sæt den nye
harddisk på der. Brug den gamle controller kun til optiske drev.

http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=48201&type=

189 kr. Det er ata133. Jeg bruger selv 2 af dem i gamle IBM maskiner
med kun ata33 controllere. Man sætter en 7200 rpm harddisk på, og det
speeder gevaldigt op.

mvh

John

Fra : Erik Greve

Dato : 16-12-03 14:13

Tak
Jeg havde en mistanke om, at der ikke var nogen nyere, så jeg prøver med
controller kort
Venlig hilsen
Erik