Epia M10000 og hd
Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 19:56

Jeg har lige købt en sådan. Lækker lige ting

Jeg kan dog ikke installere noget som helst andet end dos. Redhat kommer
med diskfejl. Ditto gør Wxp + w2k3.

Disken (en 120'er Hitachi) bliver genkendt som en 55'er. Kan det tænkes at
det board ikke understøtter så store diske ?!?!?!

andre hints

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 15-12-03 23:33

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> det board ikke understøtter så store diske ?!?!?!

Jeg har et Epia M10000 til at køre med en 120GB Seagate 7200.7 så jeg tror
ikke diskens størrelse er et problem - har desværre ingen hints :o/

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 15-12-03 23:34

"Henrik Weigelt" <henrik@weigelt.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har et Epia M10000 til at køre med en 120GB Seagate 7200.7 så jeg tror
> ikke diskens størrelse er et problem - har desværre ingen hints :o/

Har du testet disken på et andet board?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-03 01:57

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> crashed Echelon writing

> Jeg har lige købt en sådan. Lækker lige ting

Hvad gav du for den, da jeg selv gerne vil have en lille strømsparende sag.

> [...]
>
> Disken (en 120'er Hitachi) bliver genkendt som en 55'er. Kan det
> tænkes at det board ikke understøtter så store diske ?!?!?!

Sidst jeg læste på mini-itx.com stod der (AFAIK) at der skal en bios
opdatering til for understøttelse af større diske. Ellers må du ty til disk
overlay, som overruler BIOS.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 18:13

1400 med kabinet

Det viste sig at være en defekt ram. Tak for input

Fra : Peter

Dato : 16-12-03 12:57

Bare opdater BIOS'en til 1.0F så er der ingen problemer med store harddiske.

2 stk. 300GB kører fint på det bundkort

/peter