/ Forside / Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet erhverv
#NavnPoint
Nordsted1 1260
katekismus 960
ans 933
pifo 679
jakjoe 661
Benjamin... 550
Kortoverv.. 545
refi 518
dova 505
10  HelleBirg.. 475
Forsendelse af farlige pakker udland
Fra : Morten Damgaard


Dato : 15-12-03 13:57

Hej,

Jeg har problemener med at finde en forsendelsesvej til udlandspakker.

Jeg skal sende en 3-5 pakker dagligt til udlandet, primært tyskland og
skandinavien, desværre er der farligt gods i pakkerne, UN kode 1950 (sprit)
og UN 1930 (spraydåser). Det som jeg troede var en triviel sag viser sig at
være ret besværlig. Enten vil de ikke transportere farligt gods, eller også
ligger jeg for langt ude på landet (4370 St. Merløse) til at de vil komme og
hente det. Er der nogen her der har en god kontakt de kan henvise til?

/Morten Damgaard



 
 
BN (15-12-2003)
Kommentar
Fra : BN


Dato : 15-12-03 23:44


Morten Damgaard <mjd@akasel.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fddafb5$0$69933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har problemener med at finde en forsendelsesvej til udlandspakker.
>
> Jeg skal sende en 3-5 pakker dagligt til udlandet, primært tyskland og
> skandinavien, desværre er der farligt gods i pakkerne, UN kode 1950
(sprit)
> og UN 1930 (spraydåser). Det som jeg troede var en triviel sag viser sig
at
> være ret besværlig. Enten vil de ikke transportere farligt gods, eller
også
> ligger jeg for langt ude på landet (4370 St. Merløse) til at de vil komme
og
> hente det. Er der nogen her der har en god kontakt de kan henvise til?
>
> /Morten Damgaard
>
Prøv DGM-danmark. http://www.dgm-denmark.dk/

mvh BN





Jensen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 16-12-03 00:30


"Morten Damgaard" <mjd@akasel.com> skrev i en meddelelse
news:3fddafb5$0$69933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Jeg har problemener med at finde en forsendelsesvej til udlandspakker.
>
> Jeg skal sende en 3-5 pakker dagligt til udlandet, primært tyskland og
> skandinavien, desværre er der farligt gods i pakkerne, UN kode 1950
(sprit)
> og UN 1930 (spraydåser). Det som jeg troede var en triviel sag viser sig
at
> være ret besværlig. Enten vil de ikke transportere farligt gods, eller
også
> ligger jeg for langt ude på landet (4370 St. Merløse) til at de vil komme
og
> hente det. Er der nogen her der har en god kontakt de kan henvise til?
>
> /Morten Damgaard
>
>

"Morten Damgaard" <mjd@akasel.com> skrev i en meddelelse
news:<3fddafb5$0$69933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Hej,
>
> Jeg har problemener med at finde en forsendelsesvej til udlandspakker.
>
> Jeg skal sende en 3-5 pakker dagligt til udlandet, primært tyskland og
> skandinavien, desværre er der farligt gods i pakkerne, UN kode 1950
(sprit)
> og UN 1930 (spraydåser). Det som jeg troede var en triviel sag viser sig
at
> være ret besværlig. Enten vil de ikke transportere farligt gods, eller
også
> ligger jeg for langt ude på landet (4370 St. Merløse) til at de vil komme
og
> hente det. Er der nogen her der har en god kontakt de kan henvise til?
>
> /Morten Damgaard
>
>
Hej Morten

De fleste pakkefirmaer, Post DK/GLS/DPD osv vil ikke transportere
farlig-gods(FG) i deres system.
Dette skyldes bl.a.:
- godset skal behandles individuelt efter mængde og fareklasse
- hvis godset skal med færge eller fly gælder der specielle regler, som
nødvendigvis ikke er de samme som for vejtransport
- der er regler om samlastning med andet gods. F.eks. transport sammen med
fødevarer og også samlastningsregler mellem de forskellige fareklasser. Det
vil sige, at to forskellige slags farlig gods, der overstiger en hvis mængde
ikke må køres i samme bil eller stå det samme sted i bilen.

Da transport af pakker er et konkurrencepræget marked med meget små avancer,
er der ikke "plads" til at skulle lave et
system for FG. Det skyldes ikke uvilje med alene praktiske forhold. Jeg
forstår godt firmaerne siger nej.

Det du skal gøre er, at kontakte et speditionsfirma. F.eks. DHL, DFDS eller
en de øvrige aktører på markedet. Få dem til at lave en pris. Hvis der er
tale om mindre partier (pakker) vil jeg tro de kan lave zonepriser, sådan de
enkelte lande du har gods til er delt op i en eller flere zoner.
Hvis ikke det firma du finder ikke har et nationalt afhentningssystem, kan
du bruge Danske Fragtmænd til at levere godset til speditøren. De
transporterer FG - også fra St. Merløse. Hvis du indleverer godset og
papirerne der er med er i orden, vil de fleste speditionsfirmaer køre godset
er jeg sikker på.

Inden du kontakter speditionsfirmaerne er det en god ide, at have
FG-dokumenter osv på plads. Der findes forskellige rådgivningsfirmaer der
kan hjælpe dig med det.

Du skal være klar over, at det er dit ansvar som leverandør at tingene er i
orden og at du efterfølgende vil kunne blive gjort erstatningsansvarlig,
hvis papirer osv ikke er i orden.
Transport af FG er i forhold til transport af almindeligt gods, mere
besværligt. Desuden er der mange regler der skal overholdes og som er
omfattende for transportøren at sætte sig ind i.

Det er nok derfor du har oplevet den modstand eller træghed, imod at få
priser. De fleste transportfirmaer vil gerne have nye kunder.


Links der er værd at besøge:
Farlig-gods rådgivning: http://www.trotters.dk / http://www.adrsys.dk/ /
http://www.dgm-denmark.dk/dgm/index.php og http://www.esafetrans.com/
Køb af faremærker/dokumenter: http://www.farliggods.dk
Danske Fragtmænd: http://www.fragtmand.dk

Hilsen
Flemming




Christian Stidsen (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Christian Stidsen


Dato : 16-12-03 08:59


"Jensen" <kaf@dette_skal_slettes_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:brlg6n$2kg$1@news.cybercity.dk...
>
> "Morten Damgaard" <mjd@akasel.com> skrev i en meddelelse
> news:3fddafb5$0$69933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Hej,
> >
> > Jeg har problemener med at finde en forsendelsesvej til udlandspakker.
> >
> > Jeg skal sende en 3-5 pakker dagligt til udlandet, primært tyskland og
> > skandinavien, desværre er der farligt gods i pakkerne, UN kode 1950
> (sprit)
> > og UN 1930 (spraydåser). Det som jeg troede var en triviel sag viser sig
> at
> > være ret besværlig. Enten vil de ikke transportere farligt gods, eller
> også
> > ligger jeg for langt ude på landet (4370 St. Merløse) til at de vil
komme
> og
> > hente det. Er der nogen her der har en god kontakt de kan henvise til?
> >
> > /Morten Damgaard
> >
> >
>
> "Morten Damgaard" <mjd@akasel.com> skrev i en meddelelse
> news:<3fddafb5$0$69933$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> > Hej,
> >
> > Jeg har problemener med at finde en forsendelsesvej til udlandspakker.
> >
> > Jeg skal sende en 3-5 pakker dagligt til udlandet, primært tyskland og
> > skandinavien, desværre er der farligt gods i pakkerne, UN kode 1950
> (sprit)
> > og UN 1930 (spraydåser). Det som jeg troede var en triviel sag viser sig
> at
> > være ret besværlig. Enten vil de ikke transportere farligt gods, eller
> også
> > ligger jeg for langt ude på landet (4370 St. Merløse) til at de vil
komme
> og
> > hente det. Er der nogen her der har en god kontakt de kan henvise til?
> >
> > /Morten Damgaard
> >
> >
> Hej Morten
>
> De fleste pakkefirmaer, Post DK/GLS/DPD osv vil ikke transportere
> farlig-gods(FG) i deres system.
> Dette skyldes bl.a.:
> - godset skal behandles individuelt efter mængde og fareklasse
> - hvis godset skal med færge eller fly gælder der specielle regler, som
> nødvendigvis ikke er de samme som for vejtransport
> - der er regler om samlastning med andet gods. F.eks. transport sammen med
> fødevarer og også samlastningsregler mellem de forskellige fareklasser.
Det
> vil sige, at to forskellige slags farlig gods, der overstiger en hvis
mængde
> ikke må køres i samme bil eller stå det samme sted i bilen.
>
> Da transport af pakker er et konkurrencepræget marked med meget små
avancer,
> er der ikke "plads" til at skulle lave et
> system for FG. Det skyldes ikke uvilje med alene praktiske forhold. Jeg
> forstår godt firmaerne siger nej.
>
> Det du skal gøre er, at kontakte et speditionsfirma. F.eks. DHL, DFDS
eller
> en de øvrige aktører på markedet. Få dem til at lave en pris. Hvis der er
> tale om mindre partier (pakker) vil jeg tro de kan lave zonepriser, sådan
de
> enkelte lande du har gods til er delt op i en eller flere zoner.
> Hvis ikke det firma du finder ikke har et nationalt afhentningssystem, kan
> du bruge Danske Fragtmænd til at levere godset til speditøren. De
> transporterer FG - også fra St. Merløse. Hvis du indleverer godset og
> papirerne der er med er i orden, vil de fleste speditionsfirmaer køre
godset
> er jeg sikker på.
>
> Inden du kontakter speditionsfirmaerne er det en god ide, at have
> FG-dokumenter osv på plads. Der findes forskellige rådgivningsfirmaer der
> kan hjælpe dig med det.
>
> Du skal være klar over, at det er dit ansvar som leverandør at tingene er
i
> orden og at du efterfølgende vil kunne blive gjort erstatningsansvarlig,
> hvis papirer osv ikke er i orden.
> Transport af FG er i forhold til transport af almindeligt gods, mere
> besværligt. Desuden er der mange regler der skal overholdes og som er
> omfattende for transportøren at sætte sig ind i.
>
> Det er nok derfor du har oplevet den modstand eller træghed, imod at få
> priser. De fleste transportfirmaer vil gerne have nye kunder.
>
>
> Links der er værd at besøge:
> Farlig-gods rådgivning: http://www.trotters.dk / http://www.adrsys.dk/ /
> http://www.dgm-denmark.dk/dgm/index.php og http://www.esafetrans.com/
> Køb af faremærker/dokumenter: http://www.farliggods.dk
> Danske Fragtmænd: http://www.fragtmand.dk
>
> Hilsen
> Flemming
>
>

Så vidt jeg ved er der ingen problemer med at pakke UN 1930 og 1950 sammen
med f.eks. madvarer.
Desuden er der et fænomen der hedder "limited quantities" der er værd at
lægge mærke til. Det er farlig gods i små mængder, og så bliver alting
pludselig meget nemmere!

M.v.h.

Christian Stidsen
>



Morten Damgaard (16-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Damgaard


Dato : 16-12-03 09:37

Mange tak for de inspirerende svar, specielt Flemmings er der masser af kød
på, så jeg skal nok finde en løsning.

Det er netop mindre mængder 1-5 l af 1953 og 0,15-1 l af 1950 og GLS er med
på "limited quanteties" op til 12 l per colli!

/Morten


> > De fleste pakkefirmaer, Post DK/GLS/DPD osv vil ikke transportere
> > farlig-gods(FG) i deres system.
> > Dette skyldes bl.a.:
> > - godset skal behandles individuelt efter mængde og fareklasse
> > - hvis godset skal med færge eller fly gælder der specielle regler, som
> > nødvendigvis ikke er de samme som for vejtransport
> > - der er regler om samlastning med andet gods. F.eks. transport sammen
med
> > fødevarer og også samlastningsregler mellem de forskellige fareklasser.
> Det
> > vil sige, at to forskellige slags farlig gods, der overstiger en hvis
> mængde
> > ikke må køres i samme bil eller stå det samme sted i bilen.
> >
> > Da transport af pakker er et konkurrencepræget marked med meget små
> avancer,
> > er der ikke "plads" til at skulle lave et
> > system for FG. Det skyldes ikke uvilje med alene praktiske forhold. Jeg
> > forstår godt firmaerne siger nej.
> >
> > Det du skal gøre er, at kontakte et speditionsfirma. F.eks. DHL, DFDS
> eller
> > en de øvrige aktører på markedet. Få dem til at lave en pris. Hvis der
er
> > tale om mindre partier (pakker) vil jeg tro de kan lave zonepriser,
sådan
> de
> > enkelte lande du har gods til er delt op i en eller flere zoner.
> > Hvis ikke det firma du finder ikke har et nationalt afhentningssystem,
kan
> > du bruge Danske Fragtmænd til at levere godset til speditøren. De
> > transporterer FG - også fra St. Merløse. Hvis du indleverer godset og
> > papirerne der er med er i orden, vil de fleste speditionsfirmaer køre
> godset
> > er jeg sikker på.
> >
> > Inden du kontakter speditionsfirmaerne er det en god ide, at have
> > FG-dokumenter osv på plads. Der findes forskellige rådgivningsfirmaer
der
> > kan hjælpe dig med det.
> >
> > Du skal være klar over, at det er dit ansvar som leverandør at tingene
er
> i
> > orden og at du efterfølgende vil kunne blive gjort erstatningsansvarlig,
> > hvis papirer osv ikke er i orden.
> > Transport af FG er i forhold til transport af almindeligt gods, mere
> > besværligt. Desuden er der mange regler der skal overholdes og som er
> > omfattende for transportøren at sætte sig ind i.
> >
> > Det er nok derfor du har oplevet den modstand eller træghed, imod at få
> > priser. De fleste transportfirmaer vil gerne have nye kunder.
> >
> >
> > Links der er værd at besøge:
> > Farlig-gods rådgivning: http://www.trotters.dk / http://www.adrsys.dk/ /
> > http://www.dgm-denmark.dk/dgm/index.php og http://www.esafetrans.com/
> > Køb af faremærker/dokumenter: http://www.farliggods.dk
> > Danske Fragtmænd: http://www.fragtmand.dk
> >
> > Hilsen
> > Flemming
> >
> >
>
> Så vidt jeg ved er der ingen problemer med at pakke UN 1930 og 1950 sammen
> med f.eks. madvarer.
> Desuden er der et fænomen der hedder "limited quantities" der er værd at
> lægge mærke til. Det er farlig gods i små mængder, og så bliver alting
> pludselig meget nemmere!
>
> M.v.h.
>
> Christian Stidsen
> >
>
>



Jensen (18-12-2003)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 18-12-03 23:09


"Morten Damgaard" <mjd@akasel.com> skrev i en meddelelse
news:3fdec419$0$69962$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Mange tak for de inspirerende svar, specielt Flemmings er der masser af
kød
> på, så jeg skal nok finde en løsning.
>
> Det er netop mindre mængder 1-5 l af 1953 og 0,15-1 l af 1950 og GLS er
med
> på "limited quanteties" op til 12 l per colli!
>
> /Morten
>
[KLIP]

Hej igen

Vær opmærksom på at begrænset mængde ikke altid gælder, hvis godset skal
sejles eller flyves.
Desuden er der kommet (og kommer) skærpede krav til
transportører/leverandører, som indføres grundet terrorhandlingen i New
York. (Der er snart ikke den ting man ikke kan give den grusomme handling,
skylden for)

Det der er vigtig, at huske er at du skal have styr på det, når du sender
varerne afsted. At der så sker en meget "lemfældig" behandling af farlig
gods ved de danske transportører er en helt anden sag. Har du ikke tingene
100% i orden vil du kunne gøres erstatningsansvarlig.
Jeg ville ikke som transportkøber, uanset hvor mange dokumenter og gode råd
jeg fandt rundt omkring, turde sende farlig-gods uden at have haft min egen
papirgang omkring et proffesionelt firma først.
Det koster lidt penge - ja, men det er vores alle sammens sikkerhed når vi
er på vejen, ude og sejle/flyve osv.

I forbindelse med pakker til udlandet med GLS bør du se deres gennerelle
betingelser §2, stk 2e og §3 stk 2
Du finder dem her:
http://www.pakketrans.dk/downloads/generellebetingelser.pdf

Hilsen
Flemming



Ukendt (19-12-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-12-03 00:30


"Jensen" <kaf@dette_skal_slettes_mail.dk> skrev i en meddelelse
news:brt8hh$9l1$1@news.cybercity.dk...
>
> "Morten Damgaard" <mjd@akasel.com> skrev i en meddelelse
> news:3fdec419$0$69962$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Mange tak for de inspirerende svar, specielt Flemmings er der masser af
> kød
> > på, så jeg skal nok finde en løsning.
> >
> > Det er netop mindre mængder 1-5 l af 1953 og 0,15-1 l af 1950 og GLS er
> med
> > på "limited quanteties" op til 12 l per colli!
> >
> > /Morten
> >
> [KLIP]
>
> Hej igen
>
> Vær opmærksom på at begrænset mængde ikke altid gælder, hvis godset skal
> sejles eller flyves.
> Desuden er der kommet (og kommer) skærpede krav til
> transportører/leverandører, som indføres grundet terrorhandlingen i New
> York. (Der er snart ikke den ting man ikke kan give den grusomme handling,
> skylden for)
>
> Det der er vigtig, at huske er at du skal have styr på det, når du sender
> varerne afsted. At der så sker en meget "lemfældig" behandling af farlig
> gods ved de danske transportører er en helt anden sag. Har du ikke tingene
> 100% i orden vil du kunne gøres erstatningsansvarlig.
> Jeg ville ikke som transportkøber, uanset hvor mange dokumenter og gode
råd
> jeg fandt rundt omkring, turde sende farlig-gods uden at have haft min
egen
> papirgang omkring et proffesionelt firma først.
> Det koster lidt penge - ja, men det er vores alle sammens sikkerhed når vi
> er på vejen, ude og sejle/flyve osv.
>
> I forbindelse med pakker til udlandet med GLS bør du se deres gennerelle
> betingelser §2, stk 2e og §3 stk 2
> Du finder dem her:
> http://www.pakketrans.dk/downloads/generellebetingelser.pdf
>
> Hilsen
> Flemming
>
>
Der er lige en ting til. Selvom der er tale farligt gods transporteret i
overensstemmelse med gældende regler, er det ikke alt farligt gods, der må
sendes med samme carrier (fly, skib eller bil). Hvilket afhænger af de
forskellige fareklasser.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste