Låne penge til opstart af Cafe
Fra : Hjalte

Dato : 15-12-03 13:44

Hejsa.

Jeg sidder med en kontarkt, hvor jeg har muligheden for at leje
lokaler og inventar til at åbne en grill-bar/cafe.
Jeg har regnet på det og det kan godt løbe rundt.
Jeg regner med en omsætning på 130.000-150.000 kr./måned.

Men...
For at gøre en lang historie kort, mangler jeg 150.000 kr. til køb af
inventar, deposium og husleje, vareindkøb og div. småting.
Jeg har ikke noget kapital selv.
Jeg har en bil der er 50-60.000 kr. værd.
der skal købes inventar for ca. 50.000 kr.
Og de 42.000 skal gå til depositum.

Er der noget jeg kan gøre for at forbedre mine chancer i banken?

MVH.
Hjalte

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 12:41

Ja, få et *anerkendt* revisionsfirma til at lave en forretningsplan sammen
med dig. Få støtte hertil gennem dit lokale erhvervsråd.

Jeg fik lavet sådan én og det betød at begge pengeinstitutter jeg henvendte
mig var med på ideen...

Mvh Tommy

Fra : Hjalte

Dato : 17-12-03 23:07

On Wed, 17 Dec 2003 12:41:27 +0100, "TBJ" <bruus [snabela] os.dk>
wrote:

>Ja, få et *anerkendt* revisionsfirma til at lave en forretningsplan sammen
>med dig. Få støtte hertil gennem dit lokale erhvervsråd.

Hvad mener du med *anerkendt*?
Og hvordan får man støtte igennem det lokale erhvervsråd?

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-03 20:41

> Hvad mener du med *anerkendt*?
> Og hvordan får man støtte igennem det lokale erhvervsråd?

Hej

Med anerkendt mener jeg et større statsautoriseret revisionsselskab, (Ernest
& Young er ét eksempel). Du skal bare være forberedt på at de er *pænt*
dyre. Men de 5 - 20000 det formentlig koster (afhængig af hvor meget du selv
laver, inden du kommer til dem) er godt givet ud. Når så biksen er i gang,
kan du jo bare skifte til en billigere revisor...

Prøv at søge på iværksætter på www.google.dk - der er mange sites der
henvender sig med information om hvad man bør gøre osv...
Men hvis det er en seriøs idé du har, skal du være forberedt på at smide
mange timer ind i forberedelserne! Det er kriterie nr. 1 for din virksomheds
overlevelse.

Mht. erhvervsrådet, så ring til dit lokale erhvervsråd (mon ikke du skal
vente til efter årsskiftet, så de har nye budgetter???) de kan fortælle dig,
hvad de kan være behjælpelige med...

Mvh Tommy