?: javascript og <option>-objekt
Fra : Anders Hansen

Dato : 15-12-03 09:25

Hejsa, jeg har et lille problem, med nogle listbokse..
Jeg har to listbokse, hvor man skal kunne flytte elementer fra den ene til
den anden og tilbage igen...
Jeg har fået det til at virke, ved at tage værdierne fra value og text
feltet ind i nogle midlertige variabler, men jeg vil gerne hvis jeg kunne
flytte hele <option> objektet fra den ene <select> til den anden. Så er jeg
jo også sikker på at jeg får alt med (name osv).
Men jeg kan ikke rigtig hitte ud af at få fat i objektet. Jeg har kigget i
DOM-dokumentationen, men kan ærligt talt ikke finde rundt i den, så hvis der
er nogen der kan hjælpe mig, ville det bare være dejligt.
/Anders

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-12-03 08:55

Anders Hansen wrote:

> Hejsa, jeg har et lille problem, med nogle listbokse..
> Jeg har to listbokse, hvor man skal kunne flytte elementer fra den ene til
> den anden og tilbage igen...

Du kan se et eksempel her:
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/select2select/readme.html

Hintzmann c",)

Fra : Anders Hansen

Dato : 17-12-03 11:11

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan se et eksempel her:
> http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/select2select/readme.html
>
> Hintzmann c",)

jeps, men de kigger også kun på value og text værdierne - nå det er måske
også godt nok, jeg havde bare håbet på at det var muligt at få fat i hele
<option>-objektet..
/Anders

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 17-12-03 11:25

Anders Hansen wrote:

> jeps, men de kigger også kun på value og text værdierne - nå det er måske
> også godt nok, jeg havde bare håbet på at det var muligt at få fat i hele
> <option>-objektet..

Nu er jeg med, men forstår ikke helt hvorfor du vil flytte selve option-elementet.

.... men du kan benytte nogen af DOM'en node manipulations metoder:

http://www.quirksmode.org/dom/w3c_core.html

Kig under "Node manipulation"

Hintzmann c",)

Fra : Anders Hansen

Dato : 17-12-03 12:40

Ja, det ser straks bedre ud... noget cloneNode og replaceChild ser ud til
at løse det for mig... jeg takker

/Anders