Netværk via USB
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-12-03 00:35

Hej NG

ALDI har i øjeblikket et USB kabel, med tilhøredne software, på hylderne til
en værdi af ca. 120kr.

De laver en Virtuel USB netværkskort, og via TCP, Netbeui, fil & print
deling skulle man så kunne opkoble sine to PC. og hermed dele sin internet
forbindelse hvis det også var ønskeligt...

Nu er jeg ikke en haj til netværk, så jeg vil gerne høre kommentare om
ovenstående...

Endvidere har jeg et problem med at få de to PC til at tale sammen,
meddelelse som følger:
er ikke tilgængelig, Der er i øjeblikket ingen logonservere til rådighed,
som kan betjene logonanmodningen...

Mine OS er 98SE og 2000

Men der er j onok en bug i min opsætning...

Slutteligt, vælger jeg USB idet jeg bruger en bærbar Pc og har således brug
for hurtigt at kunne koble den på netværket og dele bla. printer. og ja, så
er det jo også rart at kunne overføre filer engen imellem selvom det ikke er
det primære...

Findes der bedre alternativer, og hvad er det lige for en fejl jeg har?
Jan Rasmussen

Fra : Wotan

Dato : 16-12-03 17:38

Jan Rasmussen skrev blandt andet:

> Citat <
ALDI har i øjeblikket et USB kabel, med tilhørende software, på hylderne til
en værdi af ca. 120kr.
> Citat slut <

Jeg har for en tid siden anskaffet med det nævnte kabel, som i hvert fald
fungerer fortrinligt som kabel til dataoverførsel.
Kablet ligner til forveksling kablet "Datalink" fra firmaet Sandberg...
Efter sigende skulle det virke på samme måde.
-
Jeg har ikke prøvet netværks-løsningen - og jeg venter derfor som spørgeren
på andre læseres bud på et svar.

Med venlig hilsen
Wotan

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 17-12-03 13:26

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev:
Mon, 15 Dec 2003 00:35:26 +0100 i dk.edb.netvaerk

> [...]
>deling skulle man så kunne opkoble sine to PC. og hermed dele sin internet
>forbindelse hvis det også var ønskeligt...
Der prales også med at man udover Internet kan dele printer og
scanner, alle tre ting tvivler jeg meget på.

Jeg har et tilsvarende kabel af andet fabrikat, det er udmærket til
filoverførsel, men så heller ikke andet.

Er der virkelig ikke nogen der har afprøvet ALDI's kabel grundigt?

Erik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-12-03 23:21

On Wed, 17 Dec 2003 13:26:08 +0100, Erik Helmer Nielsen
<ehelmer@boerne.invalid> wrote:

> Der prales også med at man udover Internet kan dele printer og
> scanner, alle tre ting tvivler jeg meget på.

Hvis det er som USB 'netkabler' er flest, så kan man. Det virker
i praksis som et krydset kabel mellem to Ethernet NICs; bare
langsommere.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/