Asp Fejl?
Fra : CaPoNE

Dato : 14-12-03 17:57

Hej - jeg for følgende fejl når jeg loader mit asp dokument:
" Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: '[string: "Conn.Execute"]'

/news.asp, line 16 "

Hva gør jeg forkert? (Mine 2 filer:"
http://haamann.brinkster.net/database.zip")

På forhånd tak ! (Jeg er ny i faget asp)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-12-03 18:07

CaPoNE skrev:

> Hej - jeg for følgende fejl når jeg loader mit asp dokument:
> " Microsoft VBScript runtime error '800a000d'
>
> Type mismatch: '[string: "Conn.Execute"]'
>
> /news.asp, line 16 "

Hvordan ser din kode ud omkring linje 16?

Specielt er de linjer hvor variablen Conn indgår interessante.

> Hva gør jeg forkert? (Mine 2 filer:"
> http://haamann.brinkster.net/database.zip")

Ellers tak. Vis udvalgte linjer af din kode her i stedet. Se gerne
følgende artikel fra gruppens OSS:
<http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : CaPoNE

Dato : 14-12-03 20:53

Set rs = "Conn.Execute"(strSQL)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-12-03 20:57

CaPoNE escribió / skrev

> Set rs = "Conn.Execute"(strSQL)

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Virker nok bedre

Fra : CaPoNE

Dato : 15-12-03 13:49

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)
>
> Virker nok bedre

Så får jeg følgende fejl:
Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'
Object required: ''
/news.asp, line 16

Linie 16 er: Set rs = Conn.Execute(strSQL) <--Som Lars forslog -
men hvordan for jeg fixet den fejl - på forhånd tak

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-12-03 14:21

"CaPoNE" <capone_mh@hotmail.com> wrote

> Linie 16 er: Set rs = Conn.Execute(strSQL) <--Som Lars forslog -
> men hvordan for jeg fixet den fejl - på forhånd tak

Der er vist et eller andet helt galt med dit script. kan du ikke vise os
linierne til og med linie 16?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-03 15:14

CaPoNE skrev:

> Linie 16 er: Set rs = Conn.Execute(strSQL) <--Som Lars forslog -
> men hvordan for jeg fixet den fejl - på forhånd tak

Har du prøvet de tutorials der er link til i din signatur? Der er
et udmærket eksempel på databaseadgang i asp-tutorialen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : CaPoNE

Dato : 15-12-03 19:34

Jeg prøver nemlig at følge HTML.dk asp tutorial men da jeg har server
hos brinskter skal jeg connecte på en bestemt måde også virker det
ikke ved ikke hva jeg gør forkert. Men her er hele min fil:
<title>Hente data fra database</title>
<head>
</head>
<%
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
sConnection = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data
Source=\\premfs7\sites\premium2\haamann\database\data.mdb;" & _
"Persist Security Info=False"
oConn.Open(sConnection)

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from nyhed"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
Response.Write rs("nyhed") & "<br>"

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

På forhånd tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-12-03 21:49

CaPoNE skrev:

> Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Her opretter du et connectionobjekt i variablen oConn.

> oConn.Open(sConnection)

Forbindelsen åbnes.

> Set rs = Conn.Execute(strSQL)

- og her bruger du så en helt anden variabel, nemlig Conn. Den
indeholder ikke nogen connection, derfor fejler scriptet.

Det kan varmt anbefales at benytte Option Explicit (se artiklen
her: <http://asp-faq.dk/article/?id=9>) på alle sider. Det gør at
man hurtigt opdager hvis der er rod i variabelnavnene.
--
Jens Gyldenkærne Clausen