Støttemur
Fra : Snip

Dato : 18-04-01 19:11

Bag min stald vil jeg lave en støttemur der skal "holde" jorden fra
urtehaven. Muren skal være ca. en 1m høj. Da det er fuldstændig lige meget
hvordan
den ser ud leder jeg efter den nemmeste løsning for en amatør. Selv synes
jeg en betonmur støbt efter forskalling ville være ok, men det er lidt
besværligt. Vil det være muligt at mure nogle fundablokke op, eller findes
der en anden snildere måde. Muren skal være ca.6m lang.
Et træskelet vil sikkert ikke være stærkt nok.

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Michael Thomsen

Dato : 19-04-01 12:13

Hvad med at bruge knækfliser - nemt at have med at gøre --eller nogle store
sten evt lagt i beton

Mvh
Michael

Fra : Aksel

Dato : 19-04-01 20:36

Fundablokke er gode til støttemur, lav et fundament ca ern meter dybt, sæt
muren op i fundablokke med 8mm. armeringsjern i hveranden række, fyld op med
beton, det holder og er billigt.

MVH Aksel