MS Windows
briani 27239
Kan ikke åbne web-sider i Explorer, men de~
Fra : ..::jmj::..

Dato : 14-12-03 11:14

Davs
Spøjst problem, lidt hjælp ønskelig..
på en W2K PC er dette problem opstået:
hvis man prøver at åbne en webside via browseren, får man den besked at
siden ikke kan vises.
Man kan hente og sende post via Outlook, OG man kan åben en webside inde *i*
Outlook, men *ikke* åbne et link herfra.
Man kan pinge IP-adresser på Internettet, og navneopløsningen fungerer
korrekt.
Man kan heller ikke anvende windows-update, fordi den kører gennem
browseren.
Summa summarum:
Hul igennem til Internettet
DNS fungerer
Kun browseren fungerer ikke, så det er den vi mistænker for at have fået
noget galt i halsen
Vi har prøvet at opgradere den til version 6, hvilket ikke hjalp.

Er der nogen der har et fif der kan afhjælpe dette problem, har set lidt på
Technet, men fandt intet der lignede dette.

PFT
Jørgen

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 14-12-03 14:05

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Davs
> Spøjst problem, lidt hjælp ønskelig..
> på en W2K PC er dette problem opstået:
snip....

Jeg har haft samme symptomer i forbindelse med at jeg havde en W32 Blaster
orm på besøg....

/Henrik

Fra : Leo.E

Dato : 14-12-03 18:40

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message news:<3fdc37d8$0$69945$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Er der nogen der har et fif der kan afhjælpe dette problem, har set lidt på
> Technet, men fandt intet der lignede dette.

Prøv om det her hjælper:
Blank Content Area in IE6 After Clicking Hyperlink

Start > Run > and in the Open line type: REGSVR32 URLMON.DLL
Click OK and close the command prompt window
Reboot the computer

Leo

Fra : ..::jmj::..

Dato : 16-12-03 06:38

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> wrote in message
SNIP

> [...]
>
> Start > Run > and in the Open line type: REGSVR32 URLMON.DLL
> Click OK and close the command prompt window

Det var forsøget værd, men det virkede nu ikke...

...::jmj::..

Fra : TommyF

Dato : 14-12-03 20:11

>Kun browseren fungerer ikke, så det er den vi mistænker for at have fået
>noget galt i halsen
Du skulle vel ikke være kommet til at indsætte Exploren i filter i din
firewall til 'Blokeret'
Det lille julenummer lavet jeg endgang en søvning aften , surt show.

-------Citat.
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : Frede Sørensen

Dato : 15-12-03 11:18

Jeg har et lignende problem med min datters computer:
Kan ikke åbne sider når XPs firewall er slået til (aner ikke hvordan det
løses, undtagen ved at deaktivere firewall)

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk
http://web.sonofon.dk/frede-plesner/

Fra : TommyF

Dato : 15-12-03 16:01

On Mon, 15 Dec 2003 11:18:12 +0100, "Frede Sørensen"
<frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk> wrote:

>Jeg har et lignende problem med min datters computer:
>Kan ikke åbne sider når XPs firewall er slået til (aner ikke hvordan det
>løses, undtagen ved at deaktivere firewall)
Bedste mulighed du har er at deaktiverer XP indbygget FW og derefter
ofre de småpenge Nortons Internet Sequrity koster og så brug den
istedet, det ville jeg ihvertfald gøre.

Fra : Frede Sørensen

Dato : 15-12-03 17:08

> Bedste mulighed du har er at deaktiverer XP indbygget FW og derefter
> ofre de småpenge Nortons Internet Sequrity koster og så brug den
> istedet, det ville jeg ihvertfald gøre.

Det hjalp ikke ved min datters computer! Det var Norton Firewall, der
startede miseren. Da den blev fjernet bremsede XPs indbyggede FW for IE.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-12-03 18:10

Jeg ville anbefale noget bedre til det:
http://www.my-etrust.com/microsoft/

Samtidigt får du gratis Antivirus i et år.

On Mon, 15 Dec 2003 17:07:56 +0100, "Frede Sørensen"

Fra : TommyF

Dato : 15-12-03 20:41

>Det hjalp ikke ved min datters computer! Det var Norton Firewall, der
>startede miseren. Da den blev fjernet bremsede XPs indbyggede FW for IE.

Det skyldes måske at i på et tidspunkt har kommet til at sige NEJ til
NIS når der blev spurt om om IE må have tilgang til nettet, i såfald
skal man bare go i NIS og slette programmet fra spæringslisten, så
er der åben igen.

Fra : ..::jmj::..

Dato : 16-12-03 06:40

> Bedste mulighed du har er at deaktiverer XP indbygget FW og derefter
> ofre de småpenge Nortons Internet Sequrity koster og så brug den
> istedet, det ville jeg ihvertfald gøre.

Det ville være spild af penge, der er en HW firewall tilstede der fungerer
udemærket.

Fra : ..::jmj::..

Dato : 16-12-03 06:39

> [...]
> firewall til 'Blokeret'
> Det lille julenummer lavet jeg endgang en søvning aften , surt show.

Problemet har intet med firewall at gøre, den er deaktiveret fordi der står
en HW firewall..