MS Windows
briani 27239
Win2k - Fejl under driverindlæsning
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 14-12-03 09:31

Windows2000Prof: Jeg var ved at installere Roxia 6.0, da
computeren under genopstart kom med en fejl. Herefter kan jeg
ikke skabe forbindelse til mine to DVD-drev. Jeg har forsøgt at
fjerne begge enhederne og lade Windows geninstallere dem
automatisk. Den finder også begge drev, men jeg får hele tiden
følgende fejl:

"Denne enhed fungerer ikke korrekt, fordi Windows ikke kan
indlæse driverne til enheden. (Kode 31)"

Jeg har forsøgt at tvinge Windows til at hente driverne fra
nettet, men der er ikke noget at opdatere siger den. Hvad kan jeg
så gøre? Findes der evt. et ekternt program, der kan skabe orden
i mine drivere igen?

mvh

Lars Thomsen Nielsen

This emails is made by 100% recycled electrons

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-03 11:34

In article <3fdc1f6f$0$30063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
lars@EraseThisflexcom.dk says...
> Windows2000Prof: Jeg var ved at installere Roxia 6.0, da

Hvorfor installerer du sådan noget 3.rangs-software på din Windows
(mener du iøvrigt ikke Roxio)?

> "Denne enhed fungerer ikke korrekt, fordi Windows ikke kan
> indlæse driverne til enheden. (Kode 31)"

Fjern alle spor af Roxia/Roxio og kast dine spareskillinger efter noget
bedre software.

> så gøre? Findes der evt. et ekternt program, der kan skabe orden
> i mine drivere igen?

Start med at fjerne det program der var skyld i balladen.

Når det så er fjernet går du i kast med at fejlfinde på systemet og
først _derefter_ installerer du noget nyt og bedre.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 14-12-03 13:30

Jesper G. Poulsen wrote:
> Hvorfor installerer du sådan noget 3.rangs-software på din
Windows
> (mener du iøvrigt ikke Roxio)?
Jo, det var en skrivefejl. Jeg mener Roxio, Easy CD & DVD Creator
6. Jeg har brugt version 4 og 5 i flere år uden problemer, så
hvorfor skulle det nu være så ringe - altså borset fra at mine
drev stadig er ukampdygtige!!!

> Fjern alle spor af Roxia/Roxio
Havde installationsprogrammet klaret - den nåede bare ikke at
installere den nye version efter genstart. Jeg kan altså ikke
finde flere ting der skulle have noget med Roxio at gøre.

> Når det så er fjernet går du i kast med at fejlfinde på
systemet og
> først _derefter_ installerer du noget nyt og bedre.
Jeg er rimeligt på bar bund. Mine CD-drev er stadig væk. Har
nogen et forslag hvordan jeg kommer videre nu?

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-03 15:12

In article <3fdc5751$0$30078$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
lars@EraseThisflexcom.dk says...
> 6. Jeg har brugt version 4 og 5 i flere år uden problemer, så
> hvorfor skulle det nu være så ringe - altså borset fra at mine

Du vil opleve at der en verden til forskel, når du har smidt Roxio ud.

> Havde installationsprogrammet klaret - den nåede bare ikke at

Åbenbart ikke. Brug regcleaner og så bare igang...

> Jeg er rimeligt på bar bund. Mine CD-drev er stadig væk. Har

Ja, for du er ikke sikker på at _alt_ Roxio er væk.

> nogen et forslag hvordan jeg kommer videre nu?

Som beskrevet ovenfor. Og så tilføj drevene manuelt.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 14-12-03 18:13

Jesper G. Poulsen wrote:
> Brug regcleaner og så bare igang...
Jeg har downloaded RegCleaner (der vidst nu hedder RegSupreme).
Her har jeg fjernet alle ugyldigheder jeg har kunnet finde i
registreringsdatabasen. Dog har det endnu ikke kunne afhjælpe mit
problem. Plug-n-play finder fint nok de eksistrende drev, men der
er stadig konflikt og driverne indlæses ikke korrekt.

Jeg er lidt låst lige nu. Jeg er ude i et område hvor jeg ikke er
så stærk, så jeg håber på et lidt forklarende svar, hvis nogen
altså har en idé om hvordan jeg kommer videre.

Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-03 22:30

In article <3fdc99c9$0$30086$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
lars@EraseThisflexcom.dk says...
> problem. Plug-n-play finder fint nok de eksistrende drev, men der
> er stadig konflikt og driverne indlæses ikke korrekt.

Drop det fuck'n'pray. Installer dem manuelt.

Fra : Erling

Dato : 14-12-03 17:10

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (mener du iøvrigt ikke Roxio)?
>
> Fjern alle spor af Roxia/Roxio og kast dine spareskillinger efter noget

Hva' er der i vejen med Roxio's brænder-software? - Blot fordi du måske ikke
kan
finde ud af at arbejde med et engelsk-sproget program. Det fungerer
udmærket, og vi er mange, der har fornøjelse af det, sku' jeg hilse og sige!

Sådanne udokumenterede og unuancerede påstande kan vi ikke bruge til noget.

Erling

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-12-03 22:33

In article <3fdc8b1e$0$17634$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
eg@stofnet.inv says...
> Hva' er der i vejen med Roxio's brænder-software? - Blot fordi du måske ikke

Det er stærkt begrænset i funktionalitet. Det tager beslutninger om
sammensætningen af filsystem, som er upassende, hvis CD'en skal bruges
fuldt funktionsdygtigt på andet end Windows.

> Sådanne udokumenterede og unuancerede påstande kan vi ikke bruge til noget.

Jamen fortsæt du endelig med det slamprodukt, så vil jeg bruge noget
software for eksperter.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-12-03 10:23

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [...]
> ikke skabe forbindelse til mine to DVD-drev.

> "Denne enhed fungerer ikke korrekt, fordi Windows ikke kan
> indlæse driverne til enheden. (Kode 31)"

Et løsningsforslag kan findes på denne side fra Microsoft:
www.kortlink.dk/ga

Der skal slettes noget i Registreringsdatabasen (tag backup
først). Det løste mit problem.

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 18-12-03 10:24

> Et løsningsforslag kan findes på denne side fra Microsoft:
> www.kortlink.dk/ga

PS. Herefter kunne jeg uden videre færdiggøre installationen af
Roxio 6.