Window.open() height og width 98%? howto
Fra : Lyd

Dato : 13-12-03 21:48

Hey
er rimelig noob til javscript.

Hvordan får man åbnet et vindue der er 98%(både højde og bredde) af
brugerens skærmopløsning?

mvh
Lyd aka Lars

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-12-03 00:09

"Lyd" <webmaster@team-urin.dk> writes:

> Hvordan får man åbnet et vindue der er 98%(både højde og bredde) af
> brugerens skærmopløsning?

Det er det ikke sikkert at du kan.
Hvis du vil prøve, så finder du 98% af skærmopløsningen som:

var bredde = Math.floor(screen.availWidth * 0.98);
var hoejde = Math.floor(screen.availHeight * 0.98);

Du kan så forsøge at åbne et vindue med den bredde og højde med
window.open. Du kan læse mere om det her:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html>
Læs specielt om problemerne med at åbne vinduer og med at bestemme
størrelse og placering af vinduet:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_3>
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_5>
(fx vil det ikke virke særlig godt i min MDI browser)

/L

Fra : sunsite

Dato : 14-12-03 13:59

> var bredde = Math.floor(screen.availWidth * 0.98);
> var hoejde = Math.floor(screen.availHeight * 0.98);
hvordan sætter jeg det ind i window.open så?

mvh
Lyd(Noooob)

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-12-03 15:18

"sunsite" <ads@team-urin.dk> writes:

> hvordan sætter jeg det ind i window.open så?

Fx.
var win = window.open("url.html","_blank",
"width="+bredde+";height="+hoejde+";resizable=yes");

Som sagt, det vil ikke virke i min browser, fordi der slet ikke er plads
til så store vinduer inde i den.

/L