Bios og HDD
Fra : Harry Pot

Dato : 12-12-03 00:11

Jeg er igang med at inst. ny maskine, men jeg har problem med at få Bios til
at huske harddisken, når man er gået igang med at inst Win XP, kan den
sagtens partitionere HDD, når så Windows filer er smidt over, skal den
genstarte og så kan den ikke se HDD ?? Derved begynder inst. forfra igen.
MB er er Asus P4PE-X og HDD er en 120MB Western Digital.
Er der en klog sjæl der ude der har et bud på hvad jeg gør forkert !

/Niels

Fra : Danni Haunstrup

Dato : 12-12-03 07:03

Har selv haft et ligende problem med WD.

Prøv i rækkefølge:

1. Fjern alle lus på harddisken, bortset fra master

2. Fjern lus fra master - du må ikke have nogen lus siddende på hd'en

Danni

Fra : Harry Pot

Dato : 12-12-03 11:41

Øhhh lus ???

Det var en sprit ny HDD da jeg gik igang, så der er vel ingen "lus" på den
??

/Niels

Fra : Leony

Dato : 12-12-03 15:28

In news:3fd99b52$0$17623$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
Harry Pot <gemini_lounge@(fjern)ofir.dk> typed:

> Øhhh lus ???

Der menes sikkert jumpere (lille plastikdims som sidder mellem strøm og
IDE):
http://www.meritcomputers.com/lib/drvhelp/jumpera_max8.html
Billedet viser et Maxtor drev.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Harry Pot

Dato : 05-01-04 17:37

Så er jeg tilbage, aner ikke om det virker med jumpere, og dem kender jeg
godt, men kender ikke lus
Jeg flashede Bios'en og tro mig det har jeg prøvet før, men et eller andet
gik galt, så Bios'en gik i tilt og jeg har nu ventet i 3 uger på at få min
chip brændt på ny, så derfor ikke vendt tilbage il ang tid, har ikke haft en
PC (
Og har det stadig ikke, men jeg vender tilbage ,måske når jeg får PC'en
igen, hvis ikke problemt har løst sig med en ny Bios

/Niels