Styre indholdets placering i et popup vind~
Fra : Mette Ott

Dato : 11-12-03 15:27

1.Jeg har et billede som skal loades ind i et popupvindue, men
jeg vil gerne have det til at lægge sig i midten både horizontalt
og vertikalt. Kan man det?

2. Jeg har også et html-dokument som skal loades ind i et
popupvindue, men den vil ikke vise indholdet af dokumentet,
hvorfor?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-12-03 16:04

Mette Ott <metteott@private.dk> skrev :

>1.Jeg har et billede som skal loades ind i et popupvindue, men
>jeg vil gerne have det til at lægge sig i midten både horizontalt
>og vertikalt. Kan man det?

I <head>:

<script type="text/javascript">
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops =
'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',resizable'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}
</script>

Link i <body>:

onclick="NewWindow(this.href,'link','400','400','no');return
false;">linktekst</a>

>2. Jeg har også et html-dokument som skal loades ind i et
>popupvindue, men den vil ikke vise indholdet af dokumentet,
>hvorfor?

Vi er ikke synske, kom med et link.
--
Knud

Fra : Mette Ott

Dato : 12-12-03 11:15

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Mette Ott <metteott@private.dk> skrev :
> Tak for kodningen. Jeg fik imellemtiden løst mit problem på en anden måde, men har
har gemt din kodning til en anden god gang. Endnu engang tak!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-12-03 19:46

Mette Ott <metteott@private.dk> writes:

> 1.Jeg har et billede som skal loades ind i et popupvindue, men
> jeg vil gerne have det til at lægge sig i midten både horizontalt
> og vertikalt. Kan man det?

Lægge billedet centreret i vinduet, eller lægge vinduet centrerert
på skærmen.

At centrere billedet i vinduet kan gøres med CSS, på flere forskellige
måder (jeg vil dog anbefale at nøjes med vandret centrering).

At centrere vinduet på skærmen er nemt, det virker bare ikke altid
lige godt. Det afhænger af mange forskellige ting (browser, skærm
(eller skærme), etc), og er generelt ikke en god idé.
Du kan læse om det her:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_3>

> 2. Jeg har også et html-dokument som skal loades ind i et
> popupvindue, men den vil ikke vise indholdet af dokumentet,
> hvorfor?

Du gør nok noget forkert. (Altså: Du har ikke givet information
nok til at vi kan svare på spørgsmålet. Du kan læse her hvilken
information vi skal bruge:
<URL:http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

/L

Fra : Mette Ott

Dato : 12-12-03 11:14

Lasse Reichstein Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Mette Ott <metteott@private.dk> writes:
> Tak for hjælpen! Jeg fandt ud af at jeg havde lavet en fejl med at indlæse
html-dokumentet, så nu kan jeg styre placeringen derindefra.