hvilken router?
Fra : Kim Eichen

Dato : 11-12-03 01:55

Hej gruppe

Jeg overvejer at sige mit tiscali abonnement op og skifte til enten TDC eller tele2, hvor der i
ingen af tilfældene følger en router med (hos tdc kan man dog leje eller købe en Liksys router). Jeg
lejer i forvejen en Cisco Soho 77 af Tiscali og har været meget tilfreds med denne, da den aldrig
har været gået ned.
Jeg overvejer nu om jeg skal købe en Cisco Soho 77, som jeg netop nu kan få for ca. 700 kr. eller om
jeg skal købe en Linksys, Dlink eller lignende router. Jeg forestiller mig at Cisco'en sandsynligvis
er den klart mindst brugervenlige, men samtidig den mest stabile. Jeg har dog intet at have dette i,
da jeg kun har haft Cisco'en. Jeg har dog tidligere haft en Cisco 677, som jeg udskiftede med Soho
77, da 677'eren var meget ustabil, dvs. den frøs ofte flere gange om måneden.

Men hvad mener I, hvilken router vil I anbefale til lad os sige maks. 1000 kr.

Mvh Kim Eichen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 11-12-03 11:50

> Men hvad mener I, hvilken router vil I anbefale til lad os sige maks.
1000 kr.

Jeg har en Netgear Rp614v2 (med nyeste firmware). Den spiller maks, har
et nemt interface med masser af forklaringer og koster kun 500 dask hos
shg.

Der får du både ubegrænset port forwarding og port triggering, web
filtering, mac-reservering osv. Dajli dajli =)

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-12-03 01:31

On Thu, 11 Dec 2003 01:55:19 +0100, "Kim Eichen"
<eichen@worldonline.dk> wrote:

> Jeg overvejer nu om jeg skal købe en Cisco Soho 77

Du skal ikke købe SOHO77 til en forbindelse, der ikke termineres
i ADSL, og både Tele2 og TDC terminerer i Ethernet, så der kan du
ikke bruge den.

> Jeg forestiller mig at Cisco'en sandsynligvis er den klart mindst
> brugervenlige, men samtidig den mest stabile.

Jeg synes, den er klart den mest *administrator*venlige (De er
nemlig hurtige at konfigurere, og suveræne at fejlsøge op), og de
er også meget stabile.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim Eichen

Dato : 18-12-03 00:05

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Du skal ikke købe SOHO77 til en forbindelse, der ikke termineres
> i ADSL, og både Tele2 og TDC terminerer i Ethernet, så der kan du
> ikke bruge den.

Ok, men hvilken Cisco router, der er til at købe brugt for omkring 1000 kr. skal jeg så købe, 806?

> Jeg synes, den er klart den mest *administrator*venlige (De er
> nemlig hurtige at konfigurere, og suveræne at fejlsøge op), og de
> er også meget stabile.

Det tyder så også på at Cisco er et godt valg.

Tak for responsen.

Mvh Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-03 08:36

On Thu, 18 Dec 2003 00:04:39 +0100, "Kim Eichen"

> Ok, men hvilken Cisco router, der er til at købe brugt for omkring
> 1000 kr. skal jeg så købe, 806?

Jeg tror ikke, du vil finde hverken SOHO77 eller Cisco 806 til
den pris. 806 vil formentlig ligge på det dobbelte.

Hvis det skal være noget, der minder om SOHO77 i features og
performance, er SOHO91 oplagt. Men den vil du sandsynligvis
heller ikke finde til <1000 kr.

-A

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-12-03 14:54

> Det tyder så også på at Cisco er et godt valg.

Enig....det er IMHO det eneste rigtige valg ;)

Der er fra tid til anden folk der sælger Cisco806 & SOHO91 til MEGET billige
penge på eks. dba.dk (1000,- er nok i den lave ende, men du har jo lov til
at være heldig)

Fra : Kim Eichen

Dato : 21-12-03 12:37

> [...]
> penge på eks. dba.dk (1000,- er nok i den lave ende, men du har jo lov til

Nu lader det til at jeg bliver hos Tiscali alligevel, da de sænker priserne fra januar, så det er
ikke så presserende. Jeg er dog stadig på udkig, da jeg ikke er helt tilfreds med den Zyxell Zywall
10, jeg har som firewall (den går ned en gang imellem), så hvis jeg kan skifte den Soho 77, jeg har
med en dyrere Cisco model med en decideret firewall indbygget vil jeg gøre det.

Mvh Kim Eichen

Fra : Kim Eichen

Dato : 21-12-03 12:40

"Ole Sørensen" <ols@"fjerndette"agurk.dk> wrote in message

> [...]
> penge på eks. dba.dk (1000,- er nok i den lave ende, men du har jo lov til

Nu har jeg lidt svært ved at gennemskue Ciscos modelserier, men jeg har set at jeg kan få fat på en
Cisco 827 til 1500 kr. Hvordan mener I den er i forhold til Soho 91 og 806 og er 1500 kr. rimeligt?

Mvh Kim Eichen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-12-03 16:38

On Sun, 21 Dec 2003 12:40:26 +0100, "Kim Eichen"
<eichen@worldonline.dk> wrote:

> Nu har jeg lidt svært ved at gennemskue Ciscos modelserier, men
> jeg har set at jeg kan få fat på en Cisco 827 til 1500 kr. Hvor-
> dan mener I den er i forhold til Soho 91 og 806

De er ikke direkte sammenlignelige, da 827 er en ADSL-til-
Ethernet router og de to andre er Ethernet-til-Ethernet routere.

> og er 1500 kr. rimeligt?

Det er en rigtig god pris. (Listeprisen er 649$). Jeg ville nok
forsøge at sikre mig, at sælgeren rent faktisk ejer den...

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/