WYSIWYG editor
Fra : Bo Dudek

Dato : 09-12-03 20:45

Hejsa

Jeg vil høre, om nogen har kendskab til en god editor, som kan bruges
til administration af tekst på websites. Jeg er klar over, at
funktionen er indbygget i IE, men der må ligge nogle færdige pakker af
scripts til at aktivere dette.

Anyone?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 09-12-03 21:10

Bo Dudek wrote:
> [...]
> til administration af tekst på websites. Jeg er klar over, at
> funktionen er indbygget i IE, men der må ligge nogle færdige pakker af

Med IE har du to muligheder: Contenteditable og MSHTML. Der findes mange
tutorials og færdige editores, men de varierer stærkt i kvalitet. Her er
nogle af de bedste bud jeg kender på tutorials:

http://aspalliance.com/jgaylord/column/component/texteditor/

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/editing/tutorials/html_editor.asp

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/dhtml.asp

MSHTML:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/Author/dhtml/reference/properties/designMode.asp

Oversigt over en del færdige editors:

http://www.bris.ac.uk/is/projects/cms/ttw/ttw.html

Den enkleste mulige løsning har jeg brugt i dette eksempel

http://kensho.dk/editor.zip

Javascriptet er integreret i en asp.net-control, men du skulle nemt kunne
tage det ud, du måtte behøve.

Kim
--
http://dotnet.kensho.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-12-03 08:13

Bo Dudek wrote:
> [...]
> til administration af tekst på websites. Jeg er klar over, at
> funktionen er indbygget i IE, men der må ligge nogle færdige pakker af

Hej Bo

Med kun nogle få ændringer kan WYSIWYG editoren bruges af både IE og Mozilla.
http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

Så mangler vi bare at Opera

Hintzmann c",)

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-12-03 11:42

[...]

>http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm

cool.. lige hvad jeg havde brug for.. endda til php..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : JJ

Dato : 10-12-03 09:13

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
> [...]
> til administration af tekst på websites. Jeg er klar over, at
> funktionen er indbygget i IE, men der må ligge nogle færdige pakker af

www.yusasp.com
http://www.yusasp.com/prj04.asp

mvh
///JJ

Fra : Ramses

Dato : 10-12-03 23:11

"JJ" <nomail@here.dk> wrote in message news:<br6kjr$13i4$1@news.cybercity.dk>...
> "Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> wrote in message
Hej

Ja hvilken herlig verden som pludselig er åbnet for mine øjne, men jeg
er stødt ind i et problem. Hvis jeg ønsker at bruge editor i
forbindelse med opdatering af tekststreng til database, så slår min
viden ikke til. Jeg har prøvet med et par forskellige af de foreslåede
editorer, men kan altså ikke få noget til at virke, er der nogen som
har en lille færdig-syet fremgangsmåde hvor jeg kan bruge editoren i
forbindelse med dataredigering i en ASP-fil.

Hilsen
Ramses

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-12-03 07:29

[...]

>Ja hvilken herlig verden som pludselig er åbnet for mine øjne

ja, ikke ;) for bare to måneder siden havde jeg aldrig tænkt over, at
noget så simpelt som en texteditor kunne implementeres i mine simple
CMS-systemer...

>, men jeg
>er stødt ind i et problem. Hvis jeg ønsker at bruge editor i
>forbindelse med opdatering af tekststreng til database, så slår min
>viden ikke til.

det mest enkle, som jeg faldt over, er html-area, som du kan hente
her: http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/

du opretter bare et alm. textarea på siden, giver den et navn, og
putter 2-9 liniers javascript ind på siden, som refererer til
textareaet (via det navn, du valgte)..

når du så submitter, som ryger teksten afsted som en variabel, men
istedet for at indeholde plain tekst, er der nu <strong>, <underline>
osv tags indeni..

det fede er endda, at ovenstående editor kan bruge stylesheets, som du
definerer.. dvs, når dine brugere benytter editorende, kan de style
deres tekst med styles, som DU har defineret i et stylesheet.. fed,
fed feature.. ;)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk