Sommerhusudlejning - se ledige uger på hje~
Fra : Akkeleje

Dato : 08-12-03 21:51

Jeg skal have lavet en hjemmeside og vil gerne have at man kan se hvilke
uger mit sommerhus er ledigt.

Derfor behøver jeg et godt tip til hvordan jeg nemt kan gå ind og ændre
f.eks i en uge og skive at den og den uge er ledig. Jeg kunne selvfølgelig
gøre det ganske manuelt i Frontpage eller hvad man nu bruger, men kan det
ikke gøres nemmere??

Har I nogen gode idéer derude??

Jesper

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-12-03 02:17

Du kan lave det i ASP eller PHP og hente oplysningerne fra en
Database.

Fra : Akkeleje

Dato : 09-12-03 08:25

Jeg ved lidt om almindelig html, men er der en "tag i hånden"-procedure?
Det andet var lidt mere end jeg forstod

Akke

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 09-12-03 09:11

Akkeleje skrev:
> Jeg ved lidt om almindelig html, men er der en "tag i hånden"-procedure?
> Det andet var lidt mere end jeg forstod

Det er der ikke rigtigt - hvis du skal have det automatiseret så er det
nødt til at foregå med et scriptingsprog (fx PHP/ASP) og noget
databaseanvendelse. Umiddelbart er det vist (ud fra hvad du selv
skriver) over dit ambitionsniveau

Måske kan du være heldig at finde et færdigt system som kan det, og som
bare skal installeres, på fx. hotscripts.com (men du vil nok være nødt
til at betale dig fra installationen)

> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse

> selvfølgelig

Nej - jeg er bange for at mit bedste bud i det her tilfælde er at du
skal finde dig nogle gode og lette rutiner til hurtigt at finde det sted
hvor der skal opdateres.

Du må i øvrigt ikke lade dig forlede til at svare ovenfor det du svarer
på af Jens Peter.

Det er meget lettere at se hvad der svares på, og i hvilken sammenhæng
tingene skal læses, hvis man svarer under det man svarer på, og skærer
det væk som man ikke svarer på

mvh

Jesper Brunholm