spiser af planterne
Fra : Per H

Dato : 08-12-03 16:26

Hvad kan forklaringen være at næsten alle mine fisk er begyndt at
spise af planterne. De får mad 2x dagligt.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jesper Buch

Dato : 08-12-03 18:05

> Hvad kan forklaringen være at næsten alle mine fisk er begyndt at
> spise af planterne. De får mad 2x dagligt.

Du har planteædende fisk.

Fra : Per H

Dato : 08-12-03 19:01

On Mon, 8 Dec 2003 18:04:55 +0100, "Jesper Buch"
<jesperbuch@hotmail.com> skrev:

>Du har planteædende fisk.

underligt for de har ikke gjort det før.

hej har guramier, rolige mavaieciklider, scalarer. osv.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 08-12-03 19:05

Det kunne let være dine Malawi cichlider der æder planterne - hvilke typer
malawier snakker vi helt præcist om...???

Mikkel

Fra : Per H

Dato : 08-12-03 19:59

On Mon, 8 Dec 2003 19:04:38 +0100, "Mikkel Stepién Munk"
<nobody@nowhere.com> skrev:

>Det kunne let være dine Malawi cichlider der æder planterne - hvilke typer
>malawier snakker vi helt præcist om...???

Desværre, så er det alle fiskene, men malavien er ret ivrig.

http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/labidochromis_caeruleus.htm

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jesper Buch

Dato : 08-12-03 20:08

> hej har guramier, rolige mavaieciklider, scalarer. osv.

Scalarer og gurami spier ikke planter.

Fra : Per H

Dato : 08-12-03 20:24

On Mon, 8 Dec 2003 20:08:00 +0100, "Jesper Buch"

>Scalarer og gurami spier ikke planter.

Hvad er det så der er gang i når de plukker af helt nede ved stammen.
og støder hovederne ind i de små tætte planter, som om de prøver at
komme ind til stammen.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 08-12-03 20:28

Jeg holder altså - måske lidt påståeligt - også på, at det er dine malawier
der æder dine planter! Det er velkendt, at Mbunaer er hårde ved planterne i
et malawi akvarium, hvor i mod guramier og Scalarer ikke rører planterne
overhovedet!

Fra : Per H

Dato : 08-12-03 20:44

On Mon, 8 Dec 2003 20:27:36 +0100, "Mikkel Stepién Munk"
<nobody@nowhere.com> skrev:

> [...]
>et malawi akvarium, hvor i mod guramier og Scalarer ikke rører planterne

kan det være madrester de sukker efter?
guramierne tager godt fat i stænglerne ellers.

Vh Per

icq 8212837

Fra : Jesper Buch

Dato : 08-12-03 20:41

> Hvad er det så der er gang i når de plukker af helt nede ved stammen.
> og støder hovederne ind i de små tætte planter, som om de prøver at
> komme ind til stammen.

Scalarer bruger i yngle tiden en del tid på at "plukke" blade og rengøre dem
så de er klar til æglægning.