onload ... 2 argumenter
Fra : Karsten Krambs

Dato : 08-12-03 13:51

Jeg har en onload med :
onLoad="alert('`~messageLine`')"
[glem de sjove tegn, det er noget SAP]

Jeg har nu brug for at tilføje følgende
onload="exitflag = false"

Kan jeg tilføje 2 argumenter til en onload
UDEN at ligger dem i 2 seperate functioner og kalder dem :

Jeg vil gøre det hele i body direkte, da det således ikke udløser en
testplan for begge ændringer ....

--
Karsten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-12-03 14:23

Karsten Krambs skrev:

> [...]
> onload="exitflag = false"
>
> Kan jeg tilføje 2 argumenter til en onload
> UDEN at ligger dem i 2 seperate functioner

Du kan lave en wrapper-funktion:

function doOnLoad(){
   alert("Hyggehejsa");
   exitflag = false;
}

- og kalde den i body:

Jeg mener ikke at du kan have to onload-parametre i body.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Chrisser

Dato : 08-12-03 14:31

Karsten Krambs wrote:
> [...]
> onload="exitflag = false"
>
> Kan jeg tilføje 2 argumenter til en onload
> UDEN at ligger dem i 2 seperate functioner og kalder dem :

Hvis jeg har forstået dig rigtigt burde du kunne gøre sådan:

Mvh
Chrisser

Fra : Karsten Krambs

Dato : 08-12-03 14:35

On Mon, 8 Dec 2003 14:31:02 +0100
"Chrisser" <invalid@invalid.invalid> wrote:

>Hvis jeg har forstået dig rigtigt burde du kunne gøre sådan:

Skal den sidste ikke være i ' ' ?
exitflag = false; = 'exitflag = false;'

--
Karsten

Fra : Chrisser

Dato : 08-12-03 14:40

Karsten Krambs wrote:
> Skal den sidste ikke være i ' ' ?
> exitflag = false; = 'exitflag = false;'

Nej - det er det samme som at skrive script imellem<script></script>
- du skal også huske semikolon mellem "linierne" selvom du skriver på én
linie her

Chrisser

Fra : Karsten Krambs

Dato : 08-12-03 14:44

On Mon, 8 Dec 2003 14:39:53 +0100
> [...]

>Nej - det er det samme som at skrive script imellem<script></script>
>- du skal også huske semikolon mellem "linierne" selvom du skriver på én

Ok, tak - men angiveligt er der 3 måde at gøre det på
korrekt ?

function allfalse(){
exitflag = false;
}

function alertbox(){
    alert('`~messageLine`');
}

function init()
{
allfalse();
alertbox();
}

<BODY onLoad="init();">
eller
<BODY onLoad="allfalse();alertbox();">
function init() {
exitflag = false;
alert('`~messageLine`');
}
<BODY onLoad="init();">

Karsten

Fra : Chrisser

Dato : 08-12-03 14:47

Karsten Krambs wrote:
> Ok, tak - men angiveligt er der 3 måde at gøre det på
> korrekt ?

[snip opsummering]

Alle tre burde virke fint - hvilken en man foretrækker er så et spørgsmål om
temperament

Chrisser

Fra : Karsten Krambs

Dato : 08-12-03 14:33

On Mon, 8 Dec 2003 14:31:02 +0100

>Hvis jeg har forstået dig rigtigt burde du kunne gøre sådan:

Tak

--
Karsten

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-12-03 20:30

Karsten Krambs <kauk@kauk.dk> writes:

> Kan jeg tilføje 2 argumenter til en onload
> UDEN at ligger dem i 2 seperate functioner og kalder dem :

Du kan skrive vilkårlig javascript-kode i onload attributten

> Jeg vil gøre det hele i body direkte, da det således ikke udløser en
> testplan for begge ændringer ....

Jeg aner ikke hvad en "testplan" er :)

/L

Fra : Karsten Krambs