[Apache] Disable default site ved name-bas~
Fra : Henrik Larsson

Dato : 18-04-01 11:48

Jeg har en Apache 1.3.19 server på FreeBSD.
Mit domæne peger som *-alias ned på serveren i DNS.

Dvs. alle subdomæner peger på serveren.

Hvordan disabler jeg default siten når jeg kører name-based virtual hosts?

Problemet er at selvom jeg kun har sat domænerne www.foo.bar og sub.foo.bar
op i Apache, viser den også denne første vhost når folk skriver feks.
test.foo.bar

Det jeg ønsker er at serveren slet ikke svarer på name-based virtual hosts
der ikke er tilføjet til serveren.

Mvh Henrik

Fra : Leif Neland

Dato : 19-04-01 00:50

"Henrik Larsson" <henrik_l@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> test.foo.bar
>
> Det jeg ønsker er at serveren slet ikke svarer på name-based virtual hosts

Du kan ikke undgå at den svarer; på det tidspunkt webserveren finder ud af
at der spørges efter et domaine, der ikke er oprettet, er det for sent at
vælge ikke at svare.

Du må lave en DocumentRoot, der ligger udenfor <VirtualHost>. Der kan du så
lægge en "Dette domaine hostes af Henrik" side.

Ellers må du undlade at have et stjernealias, og kun oprette de domainer, du
vil benytte.

Leif

Fra : Henrik Larsson

Dato : 19-04-01 08:13

> Du kan ikke undgå at den svarer; på det tidspunkt webserveren finder ud af
> at der spørges efter et domaine, der ikke er oprettet, er det for sent at
> vælge ikke at svare.

Kan man ikke via en rewrite rule eller lignende give et svar at sitet ikke
eksisterer?

Altså at webserveren svarer, men feks. giver et ugyldigt resultat.

Mvh Henrik

Fra : Kent Friis

Dato : 19-04-01 09:27

Den Thu, 19 Apr 2001 09:12:39 +0200 skrev Henrik Larsson:

>Kan man ikke via en rewrite rule eller lignende give et svar at sitet ikke
>eksisterer?
>
>Altså at webserveren svarer, men feks. giver et ugyldigt resultat.

Man kan lave et default-site, og så lade være med at lave en index.html,
så vil serveren svare tilbage med en 404.

Eller man kan lave en index.cgi, laver svarer tilbage med en fejlmelding,
eller laver redirect til en anden side.

Det sidste klares med "Location: http://www.yahoo.com".

Mvh
Kent