Store rawlplugs
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 08-12-03 08:22

Hej Alle

Jeg står og skal skrue det der svarer til en 14mm fransk skrue i en
murstensvæg..
Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle rawlplugs jeg kan bruge, de
største jeg kan finde er 14mm og det er jo lidt i underkanten når skruen er
14mm. Er her nogen som ved om jeg kan få nogle plugs i 16mm ?? Og evt hvor..

Mvh
Jesper
Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du lige står og mangler.

Fra : Mygind

Dato : 08-12-03 09:35

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> jo lidt i underkanten når skruen er 14mm. Er her nogen
> som ved om jeg kan få nogle plugs i 16mm ?? Og evt hvor..

Carl Rasmussen har dem op til 20 mm.

http://www.e-supplies.dk/carlr/

søg på dybel.

Mvh Mygind

Fra : Peter C.

Dato : 08-12-03 09:40

"Jesper Pedersen" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> 14mm. Er her nogen som ved om jeg kan få nogle plugs i 16mm ?? Og evt

Universal Fastgørelse har plugs op til 20 mm

http://www.unifast.dk/katalog5/stykliste2.asp?Pageno=10110&sideref=&pageno1=101&koer=1&navn=Dybler&branche=Tømre/Snedker

MVH Peter C:\

Fra : Erik

Dato : 08-12-03 13:35

Du kan i de fleste byggemarkeder finde løse kæmpeskruer, enten som ravplugs
m. skrue eller betonskruer m. expansion. De koster ca. 4-5kr pr. stk.

Mvh Erik

Fra : Peter C.

Dato : 08-12-03 14:24

"Erik" <elarse@mail.telenospam.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan i de fleste byggemarkeder finde løse kæmpeskruer, enten som
ravplugs
> m. skrue eller betonskruer m. expansion. De koster ca. 4-5kr pr. stk.

Jow tak, men nu står _jeg_ jo ikke lige og mangler

Jesper skriver:
"Problemet er bare at jeg ikke kan finde nogle rawlplugs jeg kan bruge, de
største jeg kan finde er 14mm"

Det tager jeg som et tegn på at hans lokale byggemarked ikke umiddelbart er
lagerførende i de dimensioner han står og mangler.
Derfor forslaget om køb via internettet.

MVH Peter C:\

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-12-03 18:48

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik" <elarse@mail.telenospam.dk> skrev i en meddelelse
> ravplugs
>
> Jow tak, men nu står _jeg_ jo ikke lige og mangler

Kig dig godt for, og sav så lidt af kosteskaftet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Peter C.

Dato : 08-12-03 23:24

> Kig dig godt for, og sav så lidt af kosteskaftet.

Og hvad skal jeg så med den stump alurør ?
(jeg gør igen lige opmærksom på at det ikke er mig der mangler rawlplugs,
men derimod Jesper)

Men OK, ideen med en stump træskaft som hjemmelavet rawlplug er jo slet ikke
så tosset....det kræver jo nok bare et større hul/bor end 16mm når skruen er
14mm.
Den ene millimeter hele vejen rundt, kan næppe holde til meget...men, hvis
man drister sig op på et 20mm hul er det vel en mulighed.
Hvis man ikke har mulighed for at få fat i et 20mm bor, andet end ved at
købe et, vil det nok stadig blive billigere at købe færdiglavede
plasticrawlplugs.

MVH Peter C:\

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-12-03 23:27

Jesper Pedersen wrote:
> [...]
> bruge, de største jeg kan finde er 14mm og det er jo lidt i
> underkanten når skruen er 14mm. Er her nogen som ved om jeg kan få

Det er heldigvis ikke noget problem. Det ville faktisk være et problem
hvis du brugte så store murpløkke i en murstensmur: Murstenene ville
revne.

Hvis du virkelig skal bruge så stor en skrue, så brug hellere
eklæbeankre eller gennemgående bolte med spændeplader på bagsiden. Men
pas på ikke at vælte muren.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen