to felter i excel skal sammensættes
Fra : Jan Jensen

Dato : 07-12-03 23:25

hej jeg skal sammenflette to felter i excel således at.

celle 1 celle 2
DK- 9900

bliver til DK-9900

dette er til en database hvor alle danske postnumre er repræsenteret, så det
er et kæmpe arb at gøre ved hverenkel postnummer...

jeg sidder med office 97, men har adgang til 2000 og xp, hvis det ikke lader
sig gøre i 97

på forhånd tak

Fra : Dan

Dato : 08-12-03 06:10

"Jan Jensen" <spb(FJERN)@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> hej jeg skal sammenflette to felter i excel således at.
>
> celle 1 celle 2
> DK- 9900
>
> bliver til DK-9900

Hvis cellen, hvor der står "DK-" er A1 og cellen, hvor der står "9900" er
B1, skriver du i en 3. celle:

=A1&B1

mvh.,
Dan
--
Jeg benytter en dansk Excel 2002 (XP).
Alle mine egne regneark, som jeg henviser til, på mit web-site,

Fra : Ole Axelsen

Dato : 08-12-03 18:19

> hej jeg skal sammenflette to felter i excel således at.
>
> celle 1 celle 2
> DK- 9900
>
> bliver til DK-9900

Formater cellerne med følgende format "DK -" 0000. Husk anførselstegnene.

Ole Axelsen