Slette attachment i Outlook, skal slette t~
Fra : Jan Viegand

Dato : 07-12-03 20:51

Når jeg vil fjerne en vedhæftet fil på en mail modtaget i Outlook, kan jeg
godt nok fjerne filen ved åbne mailen, højre-klikke på filen og klikke på
"Remove". Men når jeg så gemmer mailen, er der stadig fil-klips-ikonet på,
og når jeg har klikket lidt rundt på andre foldere og kommer tilbage til
mailen igen, er filen der igen. Jeg skal så åbne den og fjerne den en gang
mere, og så er den væk.

Jeg skal klikke lidt rundt i de andre foldere, får den kommer tilbage til
mailen.

Og jeg skal altid slette vedhæftede filer to gange.

Det er ret mærkeligt, og jeg har ikke kunnet finde noget på Microsofts
hjemmeside.

Jeg har Outlook 2002.

Nogen der kan opklare mysteriet? Tak.

Jan

Fra : pre

Dato : 07-12-03 21:30

Tilsyneladende følger du recepten, kun har jeg en fornemmelse af at mailen
enten ikke skal være åben / eller netop skal åbnes hvis vedhæftningen skal
fjernes.
Og selvfølgelig skal den forsvinde med det samme.
"You can´t drag and drop these icons, but you cn right-click any icon and
use shortcut menus to open, print, save or remove that attachment".
pre

Fra : Jan Viegand

Dato : 07-12-03 21:50

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> wrote in message
> [...]
> "You can´t drag and drop these icons, but you cn right-click any icon and
> use shortcut menus to open, print, save or remove that attachment".

Mailen skal være åben. Ja, jeg følger recepten og gør som jeg gjorde med min
tidligere Outlook 2000 (var det vist nok). Problemet er først opstået i
Outlook 2002, og det må være en eller anden fejl. Jeg har prøvet at
geninstallere med repair-funktionen uden at det ændrede noget. Jeg har også
opdateret via opdateringsfunktionen.

Og i det hele taget er Office XP meget mere ustabil end min tidligere
office. Både Outlook, IE, Excel går forholdsvist tit ned.

Jan

Fra : pre

Dato : 07-12-03 22:50

Noget tyder på en lokal fejl. Fakta er, hvad alle siger, at XP er det mest
stabile OS der har været til dato, bedre end WIN2000. (Som jeg har brugt
længe - uden crash.)

Du skulle ha´ en masse muligheder for at kontrollere om noget er galt, er
der ikke noget der hedder Admnistrative Værktøjer?
Kikser alt andet så, før du begynder at geninstallere, skriv til MS gruppen
for XP og prøv at lægge noget konkret frem. Desværre er gruppen stor, og
den er på Engelsk, men der sidder nogle meget kyndige MVP´ere i den gruppe
og de gennemskuer mange fejl.

Kom gerne igen hvis det fortsætter. Trods alt er der lighedspunkter mellem
de to systemer, så det måske ved fælles hjælp er muligt at fixe det hele.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-12-03 00:43

On Sun, 07 Dec 2003 22:50:15 +0100, pre wrote:

> [...]
> Noget tyder på en lokal fejl. Fakta er, hvad alle siger, at XP er det
> mest stabile OS der har været til dato, bedre end WIN2000. (Som jeg har
Jeg tror at i snakker forbi hinanden Jan snakkede om Office pakken,
mens du snakker om operativsystemet.

Selv har jeg ikke oplevet en mere stabil MS office pakke end office 97.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : pre

Dato : 08-12-03 08:21

XP er betegnelsen for styresystemet, mens de enkelte elementer bevarer
årstalbetegnelsen som Jan meget rigtigt bruger.
Og styresystemet indeholder en lang række værktøjer til fejlfinding.

Efterhånden er det viat gået op for alle at du er begejstret for OF97.
Klart er det stabilt eftersom du iflg eget udsagn næsten aldrig bruger det.
Næppe får du nogen til at gå tilbage til den installation.
pre

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-12-03 18:30

On Mon, 08 Dec 2003 08:21:21 +0100, pre wrote:

Jeg har lige flyttet lidt rundt på pre tekst, så mine svar forhåbentligt
giver lidt mere mening
> [...]
> årstalbetegnelsen som Jan meget rigtigt bruger.
> Og styresystemet indeholder en lang række værktøjer til fejlfinding.
Her er jeg altså stadig forvirret . Jan snakker om "Office XP og
Outlook mm." mens du svare om XP og Win2000. Men det behøver vi ikke tæske
mere langhalm på .

> Efterhånden er det viat gået op for alle at du er begejstret for OF97.
> Klart er det stabilt eftersom du iflg eget udsagn næsten aldrig bruger
> det.
Så vidt jeg lige kan se på mine sidste poster, så har jeg skrevet at jeg
ikke bruger windows mere og derfor ikke kan give 100% præcise løsninger,
men snarer henvisninger og råd. Men jeg har dog brugt min del af tid på
Office i mit arbejde hos TDC og som konsulent i MS Office, så jeg har
brugt Office 97. Jeg har dog ikke den store erfaring med nyere udgaver
(andet end når jeg skal hjælpe vennerne med VBA ).

Så vidt jeg husker, har jeg heller ikke anbefalet office 97 fremfor de
nyere udgaver (men er ikke sikker), jeg har blot gjort opmærksom på, at
min løsning kun er prøvet på office 97 og derfor måske ikke virker på en
nyere udgave af Office.

> Næppe får du nogen til at gå tilbage til den installation.
Det ønsker jeg heller ikke, folk skal bruge det de ønsker (eller har brug
for).

Fra : pre

Dato : 09-12-03 09:07

Gennem mange år har jeg respekteret din viden og kunnen som nok ligger over
gennemsnittet hos "almindelige" brugere (inklusive undertegnede).
Samtidig er det vist meget sjældent at du glemmer at fortælle om den
fremragende Office97, og det finder jeg uhøfligt overfor de der bruger noget
andet. Det minder mig altid om den tid hvor Linux fanatikere angreb enhver
der brugte MS programmer.
At enhver kan bidrage til en problemløsning er klart, men dit indlæg gav
ikke noget positivt.

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-12-03 21:54

On Tue, 09 Dec 2003 09:07:00 +0100, pre wrote:

> [...]
> andet. Det minder mig altid om den tid hvor Linux fanatikere angreb enhver
Jeg har lige lavet en meget hurtig test via google groups og ud af de ca.
1000 beskeder til de danske office nyhedsgrupper har ca. 50 indeholdt "97"
plus en af office programmerne. Og jeg har indtil videre kun fundet 4
beskeder, hvor jeg har anbefalet office 97 (eller en af programmerne) i
forhold til nyere udgaver. Så jeg glemmer det desværre ret ofte .

> At enhver kan bidrage til en problemløsning er klart, men dit indlæg gav
> ikke noget positivt.
Nej det kan du godt have ret i, jeg var vist bare lidt i tvivl om i
snakkede om det samme . Men lad os stoppe her, da dette er vist er
blevet meget off-topic (ellers kan vi optage dialogen via mail).

Fra : Jan Viegand

Dato : 08-12-03 09:23

> Noget tyder på en lokal fejl. Fakta er, hvad alle siger, at XP er det
mest
> stabile OS der har været til dato, bedre end WIN2000. (Som jeg har brugt
> længe - uden crash.)

For at der ikke skal være tvivl:

Jeg bruger Win 2000 og Office XP (dvs. med Outlook 2002). Ja, der er nok
nogle programmer der ikke kan sammen, men det er jo bare lidt svært at finde
ud af.

Måske vil jeg opgradere til Win XP og Office 2003 og håbe det hjælper.

Jan

Fra : pre

Dato : 08-12-03 09:48

Du bestemmer...
Dog bør din nuværende installation kunne gøres fejlfri. Prøv at se på
Kontrol Panel: Administrative værktøjer hvor nummer 4 er en viewer,
sandsynligvis met et utal af tekster. Nogle er ligegyldige, andre
væsentlige. Du kan også kontrollere de sædvanlige fejlkilder: Alle filer
med navne der begynder med "~" skal slettes. I Kontrol Panel/Internet
indstillinger er det muligt at klikke filer væk. Den sidste af de to
muligheder fjerner dog de Websider der ellers bruges til en hurtig
forbindelse.