8 volt kiprelæ til lysinstallation - er de~
Fra : Henning

Dato : 07-12-03 11:00

Hej

Jeg bor i en ældre hus, hvor man i sin tid valgte at styre dele
af 220v lysinstallationen via kiprelæer placerede i målertavlen.

Nu er det ene relæ 'stået af' og det har vist sig lidt svært at
finde et andet nyt/brugt.

Hvis du kan hjælpe mig på vej, så jeg kan få fat i et 8 volts
kiprelæ (og gerne to så jeg har et i reserve), vil det være en
herlig ting.

På forhånd tak.

Henning

catlineVÆK@edb.dk

De tre store skal lige fjernes først! :)

Fra : Stationsforstanderen

Dato : 07-12-03 17:41

Hej Henning

> [...]
>
> Hvis du kan hjælpe mig på vej, så jeg kan få fat i et 8 volts
> kiprelæ (og gerne to så jeg har et i reserve), vil det være en

Prøv eventuelt at spørge i gruppen dk.teknik.el de ved alt om
installationer.
MVH
Stationsforstanderen

Fra : Henning

Dato : 07-12-03 21:10

Tak, det prøver jeg straks.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Niels Larsen

Dato : 08-12-03 01:15

Hej Henning
prøv at kigge her http://www.techno-consult.dk/
Under Tavler div. finder du et 8 volt kiprelæ
Hilsen niels

Fra : Calle.

Dato : 08-12-03 15:54

Henning wrote:
> [...]
>
> Hvis du kan hjælpe mig på vej, så jeg kan få fat i et 8 volts
> kiprelæ (og gerne to så jeg har et i reserve), vil det være en

er du sikker på det er 8V spolespænding, det er ikke et W du ser på istedet.
normalt er enten 12 / 24 / 230V

--
Calle

Fra : Henning

Dato : 08-12-03 17:12

Hej

Tak for de hurtige svar, som flere har givet.

On Mon, 8 Dec 2003 15:53:38 +0100, "Calle." <Fake@Fake.Fake>
wrote:
-klip-

> [...]
Ja, den er god nok. 'I de gamle dage' var 8V lige sagen - og det
viser sig heldigvis, at man stadigt væk kan få dem - når man
ellers ved, hvor man skal spørge! ;)

Tak dil dig og til de øvrige støtter.

Venlig hilsen
Henning