Vores Trappe knirker :o/
Fra : Ukendt

Dato : 07-12-03 09:37

Hejsa Alle

Vi har et trætrappe til 1. sal, og den knirker og brager når man går på den,
det lyder bestemt som om det kommer derfra hvor trinnene sidder fast på
selve trappeskellettet. Hvad hulen gør man ved det, det er jo ulideligt at
høre på !
Skal man tage hvert trin ud og lime ?? eller kan man hælde et eller andet
ned i kanterne ??
Nogle ideer/fif ?

Mvh
Morten

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 08-12-03 01:56

"Morten" <Kongen-hos-starchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> høre på !
> Skal man tage hvert trin ud og lime ?? eller kan man hælde et eller andet

Nu ved jeg ikke hvor omfattende det er, men du kan evt. prøve at bore nogle
små huller yderst i trinene. Du skal bore (skråt) ud i hulrummet mellem
trin og trappe. Herefter tager du en kanyle og fylder den med lim, som du
sprøjter ind i hvert hul til det er fyldt. Du kan bruge alm. hvid lim, men
PU lim er nok bedre da det ekspanderer og derved vil sætte trappen "i spænd"
Samme teknik bruges også til at fikse møbler der er blevet løse i
samlingerne.

Husk når du køber kanylen at få med en nål der har et stort hul, ellers kan
limen ikke komme ud.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 02:21

> [...]
> samlingerne.
>
> Husk når du køber kanylen at få med en nål der har et stort hul, ellers

Hmm Thomas det lyder bestimt som en ide, det vil jeg lige forske lidt i, tak
for indputtet

Mvh
Morten