Hulfinder-dims - hvad er det korrekte navn~
Fra : JSM

Dato : 07-12-03 00:07

Vi skal have sat en brændeovn op i stuen. Den skal tilsluttes den skorsten
som allerede findes i huset, og så skal der jo selvfølgelig laves et
passende hul ind til denne. Vi ved selvfølgelig nogenlunde hvor på væggen
skorstenen passerer forbi, men om det er 15 cm til den ene eller anden side
er vi egentlig ikke helt klar over. Men så fortæller kloge folk mig at man
kan købe en elektronisk himstregims som man holder ind mod væggen og trækker
hen over den og så bipper den når den passerer et hulrum. Den kan også
bruges til f. eks. at lokalisere de lægter som en gipsvæg eller -loft er sat
fast i. Den ligner lidt de her apparater man bruger til at finde
strømførende kabler med som er skjult i væggen. Men hvad hulen hedder så
sådan en dims ? En kollega havde set en i Fakta til den rørende pris af 39,-
men hvad den hed kunne han selvfølgelig ikke huske. Det er ikke nemt at
google efter noget som man ikke ved hvad hedder :-/.
Kender du navnet på dimmeren og måske oven i købet har et link til hvor den
kan købes så hører jeg meget gerne om det.

mvh
Jesper

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 07-12-03 00:20

Tingen du efterspørger er en Stanley Intellisensor - prøv at google efter
Stanley 0-77-100, så finder du den.
Fakta havde den som "Her og nu" vare for et halvt års tid siden, og de
solgte meget dårligt - derfor blev de senere sat ned til 49,-
Jeg købte min for et par måneder siden, og så sent som i fredags da jeg var
i Fakta (Augustenborg), havde de et par tilbage.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JSM

Dato : 07-12-03 00:26

> [...]
var
> i Fakta (Augustenborg), havde de et par tilbage.

Takker mange gange for det hurtige svar. Det er lige præcis sådan en jeg
leder efter.

Mvh
Jesper

Fra : Mygind

Dato : 08-12-03 18:14

JSM wrote:
> Kender du navnet på dimmeren og måske oven i købet har et
> link til hvor den kan købes så hører jeg meget gerne om det.
>
> mvh
> Jesper

Hmmm der er vist ikke nogle af de dimser på markedet der kan se igennem
en mursten, så den eneste metodet er opmåling og prøveboring, der skal
jo alligevel lappes bagefter, så et hul til eller fra.

Mvh Mygind