Asus P4C800 Deluxe og nyeste Bios 1014.
Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-12-03 22:16

Hej i Gruppen.

Efter jeg har install. ny Bios i overnævnte, skriver Bios og
enhåndstering ( Windows XP ) at min Maxtor SATA Disk kører UDMA 5.
Før kørte den UDMA 6.
Og man kan ikke vælge UDMA 6 i Bios ( Max 5 ).

Måles Sata diske i UDMA ?
Og i så fald, hvorfor har Asus valgt at sætte hastigheden ned ?
Asus beskriver det i Bios-Info " Meget kort " på deres hjemmeside :

" UDMA 6 > 5 "

http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=P4C800%20Deluxe&Type=Latest

Kører min Sata disk ikke max hastighed nu ?
Hvis den kører UDMA 5 er det jo = IDE 100 hastighed ????
Skulle den ikke kører 150.

Eller er det bare mig som er helt i skoven.

--
MVH. Allan / Kolding

Fra : Allan / Kolding

Dato : 09-12-03 14:45

Da ingen åbentbart vil svare eller ved det,
har jeg valgt selv at skrive til Asus.

Jeg syntes det er rimeligt vigtigt at ved at jeg udnytter
min Sata disk optimal.
Ellers kunne jeg jo nøjes med at købe gamle IDE 133 diske.

Hvis det har interesse skal jeg nok sætte svaret fra Asus i nyhedsgruppen.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Allan / Kolding

Dato : 10-12-03 17:18

Så er der kommet svar for Asus til dem som har interesse :

Dear valued Customer,
Thanks for Contacting ASUS Customer Service.
My name is Anny,and I would be assisting you today.
This is because ICH5 southbridge communicates with serial ata HDD
through the similar protocol as its parallel ata connctors (supporting
up to UDMA5 mode), which makes windows mis-detect it as running under UDMA5
mode.
Microsoft will going to release a new patch to fix
this issue soon.
Thank you for using ASUS products and services!

If you have any problem about our products,
you can visit our support site below to search the solution at the first
time!

http://www.asus.com.tw/support/support.aspx

Anny

ASUS Customer Service Center (ShangHai, China)

*If you have any suggestion or complaints about our tech support service,
please contact with our TSD assistant Manager directly for help

Eric_Xu, by e-mail at Eric XXXXXXX ( Allan har slettet Mailadresse )

Allan / Kolding