hjælp søges til at fjerne unipages.cc
Fra : Michael

Dato : 06-12-03 13:22

Hej,
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med en anvisning hvordan en iriterende
hjemmeside med navnet www.unipages.cc kan fjernes.
Denne side blander sig konstant ved fx søgning med google, der er ingen ting
på siden (kan ikke finde siden)
Så sanrt den dukker op, går tingene i stå og jeg må starte explorer på ny.
Jeg kører med XP Pro og IE er 6.0

mvh Michael

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 06-12-03 13:40

> Håber der er nogen der kan hjælpe mig med en anvisning hvordan en
iriterende
> hjemmeside med navnet www.unipages.cc kan fjernes.

Jeg har lige fjernet en lignende, eechech.cc fra en venindes maskine.
Den havde overskrevet to nøgler i registeringsdatabasen, så alle links
blev til eechech.cc. Du har sikkert noget lignende. I din opstart bliver
der sikkert også kørt en exe-fil som du ikke kender til. Den sørger for
at de to nøgler altid bliver ændret.

Du gør således:
Start-->Kør-->regedit-->[ENTER] (hehe)
Naviger til disse to nøgler:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\Defaul
tPrefix]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\Prefix
es]

Begge værdier skal ændres til http://

Så skulle det gerne spille igen =)

NB: Medmindre du får fjernet exe-filen, vil problemet sikkert vare ved.
I mit tilfælde hed den addclass.exe og lå i Windowsroden.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 06-12-03 13:43

Måske skulle jeg lige uddybe lidt om hvad det er jeg vil have dig til at
gøre =) :

Jeg tror at dit Windows er blevet snydt til at tro, at alle links tager
formen unipages.cc. Hver gang du så taster et link ind, så kigger
Windows i sin konfiguration, for at finde ud af hvad det skal gøre ved
linket. Der har programmøren så været smart, og fået den ide at 'lyve'
for Windows og derved få det til at tro at et link har formen
unipages.cc.

Skriv endelig hvis det er andet

Fra : Michael

Dato : 06-12-03 14:24

Hej Lars,

Mange tak for hurtig svar! det har jeg slet ikke regnet med.
Kan jeg få dig til at klippe det ud i pap for mig, jeg er ikke så ferm til
det.

Du gør således:
Start-->Kør-->regedit-->[ENTER] (hehe)
det er OK hertil

Naviger til disse to nøgler:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\Defaul
tPrefix]
under DefaultPrefix står der i højre vindue:

ab (Standard) REG_SZ http://

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\URL\Prefix
es]
under Prefixes står der i højre vindue:

ab (Standard) REG_SZ (værdien er ikke defineret)
ab ftp REG_SZ ftp://
ab gopher REG_SZ gopher://
ab home REG_SZ http://
ab mosaic REG_SZ http://
ab www REG_SZ http://

Begge værdier skal ændres til http://
hvilke værdier???

Så skulle det gerne spille igen =)

NB: Medmindre du får fjernet exe-filen, vil problemet sikkert vare ved.
?????????????? hvordan finder jeg exe-filen

I mit tilfælde hed den addclass.exe og lå i Windowsroden.
I mit tilfælde hed den addclass.exe og lå i Windowsroden.

Hvis du skriver din kommentar om hvad jeg skal gøre de enkelte steder, vil
jeg være meget glad.

Michael

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd1ce0a$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 06-12-03 14:29

> Mange tak for hurtig svar! det har jeg slet ikke regnet med.
> Kan jeg få dig til at klippe det ud i pap for mig, jeg er ikke så ferm
til
> det.

Hehe, ok så =)

> hvilke værdier???

Alle de værdier der indeholder noget med .cc eller unipages. Hvis de
ikke ses der, er det åbenbart ikke samme problem som jeg var løbet ind
i.

> ?????????????? hvordan finder jeg exe-filen

Start-->Kør-->Msconfig-->[ENTER] (igen, hehe)
Her navigerer du til yderste fane til højre - der er en oversigt over
hvad der bliver startet.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen
Lars 'Trygleren' Winther
www.hesteskelet.dk -- Krigshungrende pacifist anklager eg for besiddelse
af træsprit

Fra : Leony

Dato : 06-12-03 14:16

In news:bqshoh$2qi$1@sunsite.dk,
Michael <it@e-box.dk> typed:

> [...]
> Så sanrt den dukker op, går tingene i stå og jeg må starte explorer
> på ny. Jeg kører med XP Pro og IE er 6.0

Ifølge denne side: http://www.spywareinfo.com/articles/cws/ skulle
CWShredder kunne fjerne problemet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 06-12-03 14:31

Her er den du skal bruge:
http://www.cexx.org/lspfix.htm

Den er rettet mod dit specifikke problem.

Fra : Michael

Dato : 06-12-03 15:30

Hej igen,
LSP-FIX har fundet følgende files:

winrnr.dll NTDS
msspi.dll (protocol handler)
rsvpsp.dll (protocol handler)
mswsock.dll Tcpip

... og spørger om de skal slettes.

Er det OK med at slette disse?

meddelelse news:3fd1da03$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 00:39

> Er det OK med at slette disse?
> winrnr.dll NTDS
> msspi.dll (protocol handler)
> rsvpsp.dll (protocol handler)
> mswsock.dll Tcpip

Jeps.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 07-12-03 22:27

Hvad så? Hvad er status? Har du fået det til at funke'?

Fra : Michael

Dato : 10-12-03 12:12

Hej igen,
Nej slet ikke, det var en dårlig løsning - ingen internet forbindelse osv.
Startet helt forfra, rent bord.

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fd39b26$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...