ekkolod
Fra : René Kofoed

Dato : 06-12-03 12:13

Vi vil i klubben ud og købe et nyt ekkolod. Nu skal vi så bare finde ud af
hvad vi skal bøbe. Det skulle jo gerne være et der er så velegnet til at
finde vrag som muligt, men vi har ikke penge til en sidescan sonar.
Er der noge der har et godt bud/erfaring på hvad det skal være?

René Kofoed

Fra : lars

Dato : 08-12-03 11:12

Hej Rene

Der er selvfølgeligt en samenhæng mellem pris og kvalitet på sådanne
produkter.
Det bedste vil selvfølgeligt være den helt dyre model med alt tænkeligt
ekstra udstyr.
Men da det er en klub så række økonomien nok ikke lige til et sådan.

Jeg har selv købt følgende ekkolod http://www.topdane.dk/ekkolod.htm
(model raymarine 265) Det koster pt 2500 kr plus fragt mv.

Det har den fordel at der er dobelt frekvens dvs både 16 og 65 graders
spedning på transduceren, og det giver en stor fordel netop ved vragfinding,
ligesom der er stor effekt på transduceren nemlig 2400 W hvilket er godt.

Jeg ville selv gerne have et farveekkolod med to frekvenser, men da jeg ikke
lige havde vundet i lotte faldt mit valg på ovennævnte ekkolod, og det
dækker fint mine behov når der skal findes vrag.

mvh
Lars

Fra : Claus

Dato : 08-12-03 23:44

Uden tvivl et godt lod. Det behøves vel ikke at sige at de angivet
2400W er noget vrøvl (peak) man skriver for at sælge.
Skal det sammenlignes med andre er 300 Watts RMS en
bedre beskrivelse. Men som sagt, sikkert et godt lod.
Og tør man satse på at Toldermanden ikke ser noget
er der mange pange at spare...
(check dog lige om dyret her kan noget som helst i meter)
http://www.fishfinder-outlet.com/raymarine_L265.htm

Fra : Claus Larsen

Dato : 09-12-03 19:29

Hej Rene

Jeg kan varmt anbefale et Lowrance ekkolod
Mest på grund af den fine opløsning på skærmen
Du for et utroligt fint billed som næsten kan fortælle dig hvor du er på
vraget hvis du kender det i forvejen.

Også i lystfiskerkredse hvor det drejer sig om at afsløre fisk på
bunden/vraget står dette som noget af det ypperligste

Hilsen
Claus Larsen