Reinstallation af grub
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 06-12-03 10:38

Hej ng.

Jeg var blevet nødt til at geninstallere min windows som kørte dualboot
med min linux, men nu kan jeg ikke få grub til at overtage som boot
manager igen.

findes der ikke en kommando så den overskriver mbr og overtager pladsen
som bootloader igen? Konfigurationen er jo allerede i orden.

/kasper

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 06-12-03 11:25

Jo, man kan starte grub og få dens kommando linje

kig her (Gentoo install doc):
http://www.gentoo.org/doc/en/gentoo-x86-install.xml#doc_chap23

Fra : Juergen Koenig

Dato : 06-12-03 16:43

Hej Kasper

Am Sat, 06 Dec 2003 10:38:17 +0100 schrieb Kasper Nordal Lund:

> [...]
>
> findes der ikke en kommando så den overskriver mbr og overtager pladsen
> som bootloader igen? Konfigurationen er jo allerede i orden.

Jeg kan kun gætte, at du måske har Suse 9.0. Hvis du har det, så kan du
godt booter computernde fra CD. Derefter vælger at starte det instaleret
system. Derefter starter du yast2 og vælger bootloader. Derfra kan du
skrive indstillingerne til MBR igen.

Unscyld, mit dansk er dårligt. Men jeg håber, at jeg kunne hjælpe dig.

Juergen