Mærkning af tøj
Fra : Annette Hansen

Dato : 17-04-01 22:29

Hvordan kan man mest praktisk og nemt, sætte navn i børns tøj.
Jeg håber snart at få en børnehaveplads til min datter, og vil gerne have
nogle gode råd om mærkningen,samt evt. hvordan jeg bedst mulig kan afleverer
min datter, til "fremmede" for første gang i hendes liv (ja hun blev 3 år i
feb.) uden at det gør ondt i mit sarte moderhjerte.

Annette

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-04-01 06:52

"Annette Hansen" <annette@hansen-net.dk> wrote in message
> Hvordan kan man mest praktisk og nemt, sætte navn i børns tøj.

Hej Anette,
Min kone har købt en speciel tuschpen til mærkning af tøj i en butik der
handler med stof- og syting. Vi kan stadig læse det vi har skrevet i vores
søns tøj for et års tid siden.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Birdy

Dato : 19-04-01 22:26

Hej Anette.
En vandfast tusch er ganske god at bruge til mærkning af tøj/fodtøj.
Og i forhold til det at kunne aflevere til "fremmede" uden at det gør
ondt...........
det kan man ikke.
Men det gør knap så ondt hvis man på forhånd ved noget om børnehaven og
den/de pædagoger som barnet skal være sammen med.
Ring til børnehaven og aftal at komme på forbesøg, gerne flere, sammen med
dit barn.
Få tilsendt virksomhedsplaner og andet skriftligt inden så du har en bedre
mulighed for at stille de spørgsmål som er vigtige for dig at få svar på;
skal hun selv have bleer med, bliver hun trøstet når hun græder, ringer i
til mig hvis hun har det skidt, kan jeg ringe og høre hvordan hun har det
o.s.v. Altsammen spørgsmål hvor man med sin fornuft kan sige: jamen
selvfølgelig gør de det................men det er altså rart at få det sagt
og bekræftet!
Og det ved pædagogerne godt. Mange af dem har jo også selv børn de afleverer
andre steder så de kender godt den der med at have følelserne hængende lidt
i laser.
Spørg og spørg og spørg så lige en gang til.
Håber du kan bruge dette.
Birdy

Fra : bo nielsen

Dato : 30-04-01 21:39

Hej Anette
det kommer lidt sent dette her men det kan måske hjælpe,: I Føtex kan man
for ca. 20 kr.( det kostede det for et år siden) købe en pen og et bånd til
at stryge i tøjet og det holder, jeg har haft svært ved at trække det af det
tøj min datter er vokset ud af ,selv undertøjet der bliver vasket igen og
igen og igen.
Det med at aflevere sit barn er altid svært, og du vil nok altid føle dig
lidt snydt for en del af dit barns liv, men den måde du kan dæmpe din angst
er ved at mærke dit barns humør og temperament, skifter hun sind eller
klistrer hun lidt mere så støt hende. Lad være at acceptere at de voksne i
hendes institution ikke hører dine bekymringer. Jeg lavede en aftale med dem
om at de skulle ringe hvis hun græd og de ikke kunne trøste eller hvis hun
havde en dårlig dag, så hentede jeg hende. Det er kun sket to gange, begge
gange var det optakten til sygdom. Hun er i øjeblikket hjemme hos mig på 3.
måned, fordi vi er flyttet og der ikke er pasningsgaranti her i kommunen, og
jeg overlader altså ikke bare mit barn til en vildtfremmed. Hun savner de
andre børn i børnehaven (hun er 3 år og 9 måneder) og siger selv at hun vil
afsted i børnehave, så jeg tror ikke der bliver problemer når vi engang får
en plads, til sommerferien siges der.
Venlig hilsen Nina.
Ps. det kan nemt vare ca. 2 måneder før din datter er helt tryg det nye
sted, men det er meget sjældent at børn ikke falder til i børnehaven, og
heldigvis har hun en størrelse, så hun kan sige hvad hun er ked af.