Leje af udstyr i Sharm - Med Atlantisrejse~
Fra : Nic

Dato : 05-12-03 15:23

Så fik vi endelig bestilt, med afgang i april.

Hvordan er dykningen i påsken? Vejr og sigtbarhed?

Hvad koster det at leje BCD, våddragt og regulator?

(overvejer om det kan betale sig på sigt at købe sit eget?)

På forhånd mange tak.

--

Nic

(remove all xyz from email address to reply)

Fra : Arne

Dato : 06-12-03 10:36

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad koster det at leje BCD, våddragt og regulator?
>
> (overvejer om det kan betale sig på sigt at købe sit eget?)

Vi havde selv udstyr med, men det var der mange andre der ikke havde og de
synes det var lidt pebret!

Vi var dernede sidst i oktober og priserne var lige steget fra 25 dollar til
25 euro/dag for et "komplet" sæt.
Diskussionen gik hurtigt på om lygte og computer indgik i et komplet sæt og
det gør det ikke. De havde heller ikke computere, hvis du ønsker at dykke
med det.
Lygten kostede 7 Euro om dagen........ (6 dage =315 kr.)
Min kæreste havde lige købt en ny mindre lygte til ca. 300 kr. hjemmefra der
lyste lige så godt som udlejningslygterne, og så må hun beholde den
bagefter.....

Om det kan betale sig at købe eget udstyr kommer jo helt an på hvor meget du
skal dykke henholdsvis herhjemme og sydpå, men det er da utroligt rart at
anvende sit eget udstyr, som man er fortrolig med.

Arne

Vi havde selv udstyr e

Fra : mo

Dato : 09-12-03 11:38

Jeg var dernede lidt før påsken sidste (slutningen af marts til starten af
april)

Vejret var varmt men behageligt (25-35 grader). Vandet var relativt koldt
(21-22 grader). Den våddragt jeg lejede var uden hætte og 3-5 mm. Det var
for koldt. Jeg frøs i den sidste halvdel af hvert dyk.

Du skal, efter min mening, som minimum have en computer med hjemmefra så du
kender den inden du dykker.

Priserne er som nævnt 25 $ om dagen plus lygte til 7 $ om dagen.

/Marten

Fra : Søren Reinke

Dato : 09-12-03 21:48

mo wrote:

> [...]
> (21-22 grader). Den våddragt jeg lejede var uden hætte og 3-5 mm. Det var
> for koldt. Jeg frøs i den sidste halvdel af hvert dyk.

Jeg var der nede ca 1 måned tidligere i år, havde min 7 mm våddragt med
hjemmefra uden hætte og frøs ikke på noget tidspunkt, syntes faktisk der
var ret varmt til tider.

Det skal siges der skal meget til for at jeg fryser, så det afhænger meget
af personen.

> Du skal, efter min mening, som minimum have en computer med hjemmefra så
> du kender den inden du dykker.

Helt enig.

www.ocean-college.com kan du finde en email adresse og evt. selv snakke
med det dykkercenter Atlantis Rejser bruger.

Hilsen Søren Reinke