problemer med HUB
Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 05-12-03 16:54

Hej
Jeg har fået lov til at nasse på min nabo's ADSL(2MB), og har derfor
monteret en HUB mellem de to maskiner som jeg havde til at køre sammen i
forvejen. Den ene lavede jeg en ny LAN opkobling på, og den virkede med det
samme.(den har ikke før været på nettet.) Den anden maskine slettede jeg min
gamle modemopsætning på, og lavede den samme LAN opkobling til TDC, men der
vil ikke komme hul igennem. (den som køre internet og e-mail)

Hvad skal jeg gøre?

Dele opkobling eller kan man ikke registrerer to maskiner på det samme
abbonement hos TDC.

Eller skulle jeg ikke have købt en HUB, men bedre en ROUTER?

Hilsen
Torben

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-12-03 17:05

"Underbjerg / Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Hvad skal jeg gøre?
>
> Dele opkobling eller kan man ikke registrerer to maskiner på det samme
> abbonement hos TDC.

Måske, det kommer an på hvilken adsl-løsning du har

> Eller skulle jeg ikke have købt en HUB, men bedre en ROUTER?

Måske, det kommer an på hvilken adsl-løsning du har, og hvad du vil bruge
dit LAN til.

/Brian

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 05-12-03 17:19

> Måske, det kommer an på hvilken adsl-løsning du har

Det aner jeg ikke, da det jo ikke er min linie!

> Måske, det kommer an på hvilken adsl-løsning du har, og hvad du vil bruge
> dit LAN til.

Normalt tidsspilde på nettet, og læse min post!

Torben

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-12-03 21:13

> Det aner jeg ikke, da det jo ikke er min linie!

Hmmm. umiddelbart vil jeg mene at du er den af os to der har lettest ved at
finde ud af det

> Normalt tidsspilde på nettet, og læse min post!

Du misforstår mig, hvad skal du bruge dit _LAN_ til, ikke hvad skal du bruge
din internetadgang til.

/Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-12-03 22:03

Underbjerg / Andersen skrev i et indlæg på usenet:
> Det aner jeg ikke, da det jo ikke er min linie!

Så er det nærmest umuligt, at svare på, da TDC (endnu) har flere
løsninger - og svaret vil afhænge af hvilken løsning I har.

> Normalt tidsspilde på nettet, og læse min post!

Den forstår jeg ikke ?

Brian prøver at hjælpe - men manger nogle oplysninger for at kunne gøre
det - og det er dem han efterlyser.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen.

Fra : Troels Jensen

Dato : 06-12-03 00:49

"Underbjerg / Andersen" <skolebakken16@os.dk> skrev i en meddelelse

> Det aner jeg ikke, da det jo ikke er min linie!

Hvorfor er det, at du ikke lige får det afklaret med din nabo, hvis du gerne
vil have hjælp?

Troels

Fra : Henning Lund

Dato : 05-12-03 17:34

Underbjerg / Andersen skrev:

Få naboen til at få en dynamisk ip adresse mere, der mangles garanteret
en. Alternativ er at smide et netkort mere i en af maskinerne.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 05-12-03 17:38

> Få naboen til at få en dynamisk ip adresse mere, der mangles
garanteret
> en. Alternativ er at smide et netkort mere i en af maskinerne.

To dynamiske iper er det mindste du kan få hos TDC.

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 05-12-03 19:35

Der er jo netkort i beggemaskiner da de har delt printer og lign, det er
hvor jeg skal lave delingen i LAN opkoblingen jeg ikke fatter!
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 05-12-03 19:42

Underbjerg / Andersen skrev:
> Der er jo netkort i beggemaskiner da de har delt printer og lign, det
> er hvor jeg skal lave delingen i LAN opkoblingen jeg ikke fatter!
> Torben

Ja men der skal være 2 i en af maskinerne hvis du kun har rådighed over
1 ip adresse.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-12-03 21:58

> Ja men der skal være 2 i en af maskinerne hvis du kun har rådighed
> over 1 ip adresse.

Og så er vi tilbage ved det spørgsmål, som Brian stillede, og som vi
ikke kunne få svar på.

TDC har flere løsninger (endnu) - og løsningen afhænger jo af hvilken
der er på stedet.

Om der er en eller flere IP'er - og hvor mange PC'er, der deler disse
IP'er ?