Placering af box-i-box
Fra : Ricki

Dato : 05-12-03 10:09

Hej,

Hvordan får jeg mulighed for at placere en layout-box indeni en anden.
Eksempelvis har jeg en box der ser sådan ud:

#indhold{
   position: relative;
   width: 500px;
   height: 370;
   background-color: InactiveCaptionText;
   border: solid 2px;
   padding: 2px;
   color: Gray;
}

Indeni den vil jeg gerne kunne placere en anden box i bunden f.eks.

#bund{
   position:relative;
   width: 40px;
   height: 15px;
   border: solid 2px;
   color: Gray;
}

Hvordan får jeg den til at placere sig det præcist rigtige sted i forhold
til #indhold?
Jeg kan godt få det til at virke i IE, men det er noget skidt i Opera og
Mozilla!

Tillægsspørgsmål:
Hvorfor kan det være at jeg kun kan centrere en <div> box i IE og ikke i
Opera og Mozilla?
Jeg gør det ved at lave flg. egenskaber til Body:

Body{
   text-align: center;

}

Med venlig hilsen
Ricki

Fra : Morten Sørensen

Dato : 05-12-03 11:03

"Ricki" <n_o_s_p_a-mricki@joinsletdette-in.dk> skrev i en meddelelse
newsrzpacscygipx10@news.inet.tele.dk...
> [...]
> color: Gray;
> }
>
> Indeni den vil jeg gerne kunne placere en anden box i bunden f.eks.

http://www.cludi.dk/eks/css/div/div2.htm

De andre ting har jeg ikke så meget styr på.

Mvh.
Morten

Fra : Christian

Dato : 05-12-03 15:06

Til en start ville det nok være en start at gøre det hele i % så kan alle
skærnopløsninger være med.

i din html:

tekst tekst tekst

tekst tekst tekst

og i dit css:
#indhold{
right: 20%;
width: 50%;

Så retter du bare til så de står hvor du vil have dem.

--

Christian
www.fun-online.tk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-12-03 14:32

> [...]

>Opera og Mozilla?
>Jeg gør det ved at lave flg. egenskaber til Body:

Fordi, det er en fejl, at det virker i IE, text-align skal ikke
virke på bokselementer.

Brug
Body{ text-align: center; margin-left: auto; margin-right: auto}

Husk, at der skal være angivet en width på <div>.

--
Knud