IBM X225 og SuSE crascher umotiveret
Fra : Michael

Dato : 04-12-03 19:46

Nogen der har erfaring med SuSE 8.2/9.0 og/eller IBM X225 servere?

Jeg har prøvet flere forskellige kerne, SuSE's egen kerneopdatering. Køre
boksen med og uden ServerRaid 5i, opgradere drivere/BIOS o.s.v. 2
forskellige fysiske (ens) maskiner.

Liegemeget hvad jeg gør så crasher maskinen indenfor et par dage. Det eneste
der er "liv i" er netkortet som svarer på ping, men resten er crashet.

Syslog, warn og diverse andre logfiler antyder intet som helst.

Nogen der har nogle gode råd?

Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 04-12-03 20:11

Den Thu, 4 Dec 2003 19:46:12 +0100 skrev Michael:
> [...]
>der er "liv i" er netkortet som svarer på ping, men resten er crashet.

"boksen"? Er det begge maskiner der crasher, eller kun den ene?

Mvh
Kent

Fra : Michael

Dato : 04-12-03 22:16

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> "boksen"? Er det begge maskiner der crasher, eller kun den ene?

Begge maskiner. De står stort set uden load

har aldrig set magen til må jeg indrømme :)

Michael

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 05-12-03 08:29

Michael wrote:
> [...]
> der er "liv i" er netkortet som svarer på ping, men resten er crashet.

En jeg kender havde nogenlunde et tilsvarende problem.

Problemet var, når der blev kørt backup på tape via
et Adaptec 29320LP SCSI kort. Et skift til et 29160
hjalp.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08