Er tabeller blevet banlyst eller.....
Fra : Michael Arildsen

Dato : 04-12-03 16:41

Hej

Jeg er lidt i tvivl om tabeller er "politisk korrekt" til
opbygning af f.eks indhentede af data fra databaser. Det ville jo
klart være det nemmeste.....(syntes jeg ).

Selve designet er godt nok positioneret med CSS

Går det an med tabeller ?

Mvh. Michael Arildsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-12-03 16:49

Michael Arildsen <f.arildsen@email.dk> wrote

> Jeg er lidt i tvivl om tabeller er "politisk korrekt" til
> opbygning af f.eks indhentede af data fra databaser. Det ville jo
> klart være det nemmeste.....(syntes jeg ).

Tabeller har aldrig været banlyst til til tabeldata og det lyder som om
det er det du vil vise.

Det er lidt sjovt at tabeller har været misbrugt så meget til layout at
man kan komme i tvivl om hvad de er til for.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-12-03 17:35

> Det er lidt sjovt at tabeller har været misbrugt så meget til layout at
> man kan komme i tvivl om hvad de er til for.

Hvilke andre muligheder havde man før CSS blev voksen?

--
Mvh. Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-03 18:36

Jesper Nielsen skrev:

>Hvilke andre muligheder havde man før CSS blev voksen?

.... eller fandtes?

Netop.

--
Bertel

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 04-12-03 19:14

Jesper Nielsen wrote:

> Hvilke andre muligheder havde man før CSS blev voksen?

ALIGN="left" og ALIGN="right".

Men du har ret: Før CSS var tabeller eneste måde.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : rasmus

Dato : 05-12-03 00:01

"Michael Arildsen" <f.arildsen@email.dk> skrev i en meddelelse

> Selve designet er godt nok positioneret med CSS
>
> Går det an med tabeller ?

- tabeller har sine gode sider. f.eks. kan de bruges til at styre diverse
elementer på siden, hvis man vil undgå for meget bøvl med at lave et css,
der skal virke ved forskellige opløsninger ...

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-12-03 00:42

rasmus skrev:

> - tabeller har sine gode sider. f.eks. kan de bruges til at
> styre diverse elementer på siden, hvis man vil undgå for meget
> bøvl med at lave et css, der skal virke ved forskellige
> opløsninger ...

Hvorfor skulle tabeller være bedre her? Kan du give et eksempel?

Css fungerer glimrende til at lave skalerbart design.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : rasmus

Dato : 05-12-03 20:30

> Hvorfor skulle tabeller være bedre her? Kan du give et eksempel?

- fordi cellerne ikke kan lappe over hinanden. Hvis man udelukkende bruger
css er der jo næsten altid en eller anden boks der flyder ind over noget
andet hvis man laver vinduet for småt Jeg gør nogen gange det at jeg laver
en tabel med 5 felter; 1 top, 3 lodrette til hhv. venstremenu, indhold og
højre-kolonne samt en til bunden - i de fem celler placerer jeg så diverse
css-bokse, for så er jeg sikker på, at de ikke glider ind over hinanden.
Problemet kan dog være at få tingene til at nå helt sammen, hvis der er
behov for det. . ... desuden er en enkelt tabelcelle jo god til at centrere
hele siden

> Css fungerer glimrende til at lave skalerbart design.

- tjae ...

ras

Fra : Mathias Dybdahl Ahle

Dato : 12-12-03 14:42

> andet hvis man laver vinduet for småt Jeg gør nogen gange det at jeg
> laver
> en tabel med 5 felter; 1 top, 3 lodrette til hhv. venstremenu, indhold og
> højre-kolonne samt en til bunden
Det er tit et problem når folk har lavet for meget table design, og så
skal til css. Problemet ligger i at der er nogle former for design som
lavest lettest med table, og nogle med css. Dem der så er vant til table
prøver næsten altid som det første at lave samme slags deisgn som de er
vant til, det kan selvfølgelig gøres, men det betyder tit at de føler css
for besværligt og går tilbage igen.

Fra : jopa

Dato : 05-12-03 00:56

rasmus <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev bla:
> - tabeller har sine gode sider. f.eks. kan de bruges til at styre
> diverse elementer på siden, hvis man vil undgå for meget bøvl med at
> lave et css, der skal virke ved forskellige opløsninger ...

Tabeller er nemme at arbejde med hvis man bruer et røvsygwygprogram.
Koder man i hånden kan jeg i hvertilfald ikke hitte ud af det.

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk