Skærme
Fijala 3554
NEC Multi Sync 1880SX er den god til spil
Fra : KoldpilsREMOVE@hotma~

Dato : 04-12-03 14:33

Hej

Jeg er ved at bestille en NEC Multi Sync 1880SX BK 18.1", men vil lihe
høre om den kan bruges til spil inden jeg bestiller den, Hvis der er
nogen der har erfaring med den. Er det en ok TFT skærm eller ?

Mvh JS

Fra : JK

Dato : 04-12-03 16:01

On 04 Dec 2003 13:33:01 GMT, KoldpilsREMOVE@hotmail.com wrote:

> [...]
>høre om den kan bruges til spil inden jeg bestiller den, Hvis der er
>nogen der har erfaring med den. Er det en ok TFT skærm eller ?

Efter hvad jeg kan finde med google:

http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?sku=N27-1810

har den en responstid på 33 msec.

Det er absolut uegnet til spil.

Prisen er ellers ret imponerende høj.

http://www.superwarehouse.com/NEC_MultiSync_LCD1880SX-BK_Black_18_LCD_Monitor/LCD1880SX-BK/ps/85149

Acer's skærme er med hurtigere respons på ca. det halve.

Du finder næppe en S-IPS skærm i 18", måske bortset fra Viewsonics
vp181.
Den er velegnet. Bare du ikke skal bruge DVI udgangen (uholdbar).

Læs hellere tidligere indlæg om emnet.

mvh

John

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 04-12-03 17:30

> har den en responstid på 33 msec.
>
> Det er absolut uegnet til spil.
>
> Prisen er ellers ret imponerende høj.

Læs her:
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=66&sid=6797295fc732a3739a70f4e291
e5ab40

> [...]
> vp181.
> Den er velegnet. Bare du ikke skal bruge DVI udgangen (uholdbar).

Igen, den skulle være bedre end Viewsonics:
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=66&sid=6797295fc732a3739a70f4e291
e5ab40

Så jeg ville kun anbefale 1880SX.

Mvh
Jacob¨

Fra : Dr.Ralph

Dato : 04-12-03 20:53

> Efter hvad jeg kan finde med google:
>
> http://www.tigerdirect.com/applications/SearchTools/item-details.asp?sku=N27-1810
>
> har den en responstid på 33 msec.
>
> Det er absolut uegnet til spil.

Den er faktisk bedre til spil end Viewsonics Vp181s, der har 25 ms repons,
hvilket igen beviser, at man ikke blot kan kigg epå respontiden - men også
bør kigge meget grundigt på hvilket panel, der bruges.

1880SX bruger et meget dyrt S-IPS panel, mens Viewsonic Vp181s bruger et
alm. IPS panel - det samme der også bruges i Nec 1860NX, der også er
billigere end Nec 1880SX.

> Prisen er ellers ret imponerende høj.

I TYskland er 1880Sx kun 2.000 kr dyrere end 1860NX, hvilket meget godt
svarer til det dyrere panel, der er i 1880 modellen.
I DK er priser på NEC totalt utidssvarende, da kun få butikker fører dem og
konkurrencen derfor er ikke eksisterende.

Viewsonics skærme er NO NO, da de en efter en giver op på DVI signalet og
Viewsonic tilsyneladende er kolde i røven - så en klar boykot fra mi nside
til Viewsonic herfra - jeg køber aldrig en Viewsonic skærm igen, når de i
den grad lader deres kunder i stikken i månedsvis.

Jeg vil hellere købe en 50 ms uddateret 15' MVA TFT med kontrast på 100:1
og brightness på 50 fra Hyundai end en Viewsonic efter den attitude
Viewsonic viser.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 04-12-03 22:11

On 04/12/03 20:53, in article 1sw8ywderiw4r.kozpxe24wh5v.dlg@40tude.net,
"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil hellere købe en 50 ms uddateret 15' MVA TFT med kontrast på 100:1
> og brightness på 50 fra Hyundai end en Viewsonic efter den attitude

Nu bliver jeg sgu fornærmet, Dr. Ralph. Jeg valgte en VP201s efter at have
fulgt tråden herinde

Jeg har en Viewsonic VP201s som kører ret godt via Dvi indgangen. Bevares
den har hoppet lidt, men det er faktisk forsvundet nu, har ikke set det de
sidste 2 uger.

Men, jeg kan dog godt se at Viewsonics holdning til sevice er skidt. Er der
mon nogen der har en ide om hvor mange Viewsonic TFt skærme der er solgt i
DK, og hvor mange der har problemet.

MVH

Tommy

Som er kanonglad for sin VP201s.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-12-03 06:58

> Nu bliver jeg sgu fornærmet, Dr. Ralph. Jeg valgte en VP201s efter at have
> fulgt tråden herinde

Man kan jo kun tage stilling i henhold til situationen og sistuationen er
den, at flere på hinnaden flg. Viewsonic TFT køber ehar oplevet nøjagtigt
samme problem UDEN at Viewsonic er kommet dem til ordentlig assistence.

Ud fra dette agerer jeg så - og vælger at vende den kolde skulder til
Viewsonic med sådan en kundepolitik og manglende selverkendelse.

Du vil vel ikke have, at jeg ser igennem fingre med sådan en attitude,
fordi Viewsonic er kommet ud med et par fremaragende skærme før problemet
opstod ?

Jeg købte tidligere i 90'erne meget Armani tøj - skjorte, sweatre, slips,
jakker - men fik så 2 uheldige oplevelsewr med Armani mærket.
Først en sweater, der krøb unaturligt meget i vask, derefter en skjorte,
der mistede farven totalt efter èn vask.

Dette rystede min tilld til mærket, og jeg boykottede Armani i en årrække -
faktisk 5 år.
Nu er jeg tilbage igen, da Armani omsider indså og erkendte problemet - og
nu har højnet kvaliteten, så man ikke længere giver 1.300 kr for en skjorte
i dårlig kvalitet, der holder dårligere end en skjorte fra Netto til 130
kr.

Jeg vil boykotte Viewsonic på nøjagtig samme måde, som jeg gjorde med
Armani.

Derfor behøver alt fra Viewsonic ikke have denne fejl - men en hel del har
tydligvis fejlen.
Forskellen er så, at jeg fik mine penge tilbage for mine Armani ting med
fejl i, det har Viewsonic ikke givet til deres kunder.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : rane

Dato : 05-12-03 12:42

On Thu, 4 Dec 2003 20:53:16 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>til Viewsonic herfra - jeg køber aldrig en Viewsonic skærm igen, når de i
>den grad lader deres kunder i stikken i månedsvis.

Igår mailede jeg igen Viewsonic support ud fra deres website formular
"complaints". Jeg beskrev hvordan mange forbrugere har indset at
Viewsonics skærme er "NO NO" og at man er begyndt at fraråde folk fra
at købe Viewsonic. Pudsigt nok fik jeg svar indenfor 24 timer modsat
alle de tidligere gange jeg har skrevet til dem.

Nu må jeg ikke offentliggøre vedkommendes svar, men han indrømmer at
Viewsonic ikke har været god til at informere om fejlen og hvad de gør
for at udbedre den. Dog nævner han at nogen kunder har løst problemet
ved at opgradere til nyeste grafikkort drivere eller BIOS. Andre har
løst problemet ved at udskifte PC strømforsyningen med en større - da
DVI tilsyneladende tager mere strøm. Dette er løsningsforslag han kom
med, mens han forsikrer at problemet bliver prioriteret højere end vi
har fået indtrykket af.

Personligt synes jeg ikke, at grafikkort driver forslaget holdet. Det
kan ikke passe at man bliver tvunget til kun at køre med én bestemt
driver før lortet virker. At opdatere grafikkortets BIOS har jeg ikke
overvejet før nu - det kunne være det ville virke jo.

Bare et par forslag til de uheldige sjæle, der ligesom mig fortsat har
DVI problemer med Viewsonic fladskærme.

Fra : N/A

Dato : 09-12-03 17:27

Fra : Dr.Ralph

Dato : 09-12-03 17:27

> Tænker stadig over det, en nice skærm men osse mange penge, takker for alle
> svarene.

Hvis du stadig overvejer at give over 8.000 kr for denne skærm, så ville
jeg prøve at spring budgettet helt og give de 2.500 kr ekstra og købe den
nye Dell 2001FP, der er Nec 1880SX overlegen på samtlige punkter.

Den er ikke på Dell site endnu, men den kan købes - evt. kunne du købe den
sammen med en bærbar, så får du den til kun 9.600 kr (alt er relativt - i
DK er det "kun" - i USA fås den til 5.300 kr) imod normal pris på 10.700 kr

Du kan så efterflg. sende den bærbare retur og få pengene tilbage for den.

Jeg køber 2 stk. Dell 2001FP i janauar - har fået Dell ned i 18.500 kr incl
moms for 2 stk.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : J S

Dato : 09-12-03 23:01

Hej

Jeg ville nu godt købe den i Tyskland, der kan den fås til 6100 + fragt, men
vil da lige tjekke den Dell.

Mvh JS

Fra : MBN

Dato : 12-12-03 23:51

Hej

Stilet @ Dr Ralph den Dell UltraSharp 1800FP Midnight Grey de har på DElls
side er den med S-IPS panel ? og er det noget der kan anbefales, jeg vil
sådan set være godt tilfreds med en 18.1 ??

Mvh JS