Netværksforbindelse der ikke virker
Fra : Mads H. N. Jensen

Dato : 04-12-03 11:59

Hej

Jeg kobler op til internettet via en LAN forbindelse på et kollegie,
men nu vil min PC ikke gå på nettet mere...

Den registrerer simpelthen ikke, at jeg sætter netværkskablet i -
hverken hvis jeg sætter det i før jeg tænder PC'en eller efter.

Jeg har indtil nu kørt ME på min PC, der havde jeg samme problem. Jeg
havde lidt håbet på, at problemet ville blive løst, når nu alligvel
jeg opdaterede til XP. (Har slettet ME og installeret XP bagefter).

Det ser umiddelbart ud som om min netværkskort er OK, så kan det være
selve stikket til kablet eller hvad?

Nogen der har en idé om, hvad jeg selv kan gøre - eller skal jeg ud og
have skidtet repareret.

Med venlig hilsen
Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-03 12:40

Mads H. N. Jensen skrev:

>Nogen der har en idé om, hvad jeg selv kan gøre - eller skal jeg ud og
>have skidtet repareret.

Prøv at låne et kabel hos naboen. Hvis det ikke gør nogen
forskel, så lån hans netkort.

--
Bertel

Fra : Jesper Olesen

Dato : 06-12-03 02:57

Prøv at koble en anden PC på din forbindelse, for at se om den overhovedet
virker.

Fra : Mads H. N. Jensen

Dato : 07-12-03 12:07

"Jesper Olesen" <olesen_99@INGENSPAMhotmail.com> wrote in message news:<bqrd0u$2c27$1@news.cybercity.dk>...
> Prøv at koble en anden PC på din forbindelse, for at se om den overhovedet
> virker.

Jeg deler netfobindelse med min kæreste, hvis stationære computer er
tilsluttet nettet permanent... Når jeg så skal bruge nettet, piller
jeg kablet ud af den stationære og stikker i min bærebare...
Så det er faktisk prøvet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-12-03 21:05

Mads H. N. Jensen skrev:

>Jeg deler netfobindelse med min kæreste, hvis stationære computer er
>tilsluttet nettet permanent... Når jeg så skal bruge nettet, piller
>jeg kablet ud af den stationære og stikker i min bærebare...

Prøv at fjerne kablet helt og sætte det dér hvor du ikke kan få
forbindelse. Virker det så?

--
Bertel

Fra : Mads H. N. Jensen

Dato : 11-12-03 17:37

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message news:<4u17tvgc1o0bhn7esve79ugd7em0etus7j@news.stofanet.dk>...

> Prøv at fjerne kablet helt og sætte det dér hvor du ikke kan få
> forbindelse. Virker det så?

Øh - jeg er ikke helt med... "dér hvor du ikke kan få forbindelse."
<-- Hvad meneer du?