Hub contra switch ?
Fra : ab

Dato : 04-12-03 10:40

Min gamle hub er gået sig en tur - jeg har købt en switch i stedet (det
regnede jeg med var bedre). Huben sad mellem min router og en trådløs
router - det har virket godt hidtil. Men nu kan jeg ikke få "hul igennem".

Nogen der har et godt bud ? - Intet ud over ovennævnte er ændret og jeg har
resat alt op til flere gange - skulle funktionen ikke kunne køre uændret med
en switch ?

ab

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 04-12-03 10:40

In article <3fceffc4$0$95062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, ab wrote:
> [...]
> resat alt op til flere gange - skulle funktionen ikke kunne køre uændret med

Har du proevet med et kabel modsat af hvad du har nu? (Krydset ->
proev ikke-krydset, ikke-krydset -> proev krydset)

Thomas

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-12-03 11:42

ab skrev i et indlæg på usenet:
> Nogen der har et godt bud ? - Intet ud over ovennævnte er ændret og
> jeg har resat alt op til flere gange - skulle funktionen ikke kunne
> køre uændret med en switch ?

Jo - hvad dette angår er der ikke forskel på en hub eller en switch.

Der kan være en af portene, der er kombineret krydset/ikke krydset
(hedder formentlig uplink eller lign) - den skal selvfølgelig bruges
rigtigt afhængigt af om du bruger krydset eller ikke krydset kabel.

Hvis der er en speciel uplink-port, så kan den være delt med en af de
andre porte, så kun en af disse to kan bruges samtidig.

Når det virkede med en hub, så skal det også kunne virke med en switch.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 04-12-03 13:09

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg har
> resat alt op til flere gange - skulle funktionen ikke kunne køre

Lad mig gætte,

Din router har en autosense port 10/100
Din gamle hub var 10Mbit
Din nye switch er 10/100

Tror problemet er din router og switch ikke kan negotiate hastigheden

(Det er set før med den router TDC leverer)

MvH
Søren Steinmetz

Fra : ab

Dato : 07-12-03 22:53

"Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> skrev bl.a. i en meddelelse

> Lad mig gætte,
>
> Din router har en autosense port 10/100
> Din gamle hub var 10Mbit
> Din nye switch er 10/100

Tak for diverse forslag - jeg havde prøvet uplink / ikke uplink - krydset /
ikke krydset.

Der var også i begge tilfælde tale om 10 /100 Mbit udstyr.

Ja, jeg forstår det heller ikke. Fra den del af vores netværk (2 unger der
spiller) tog jeg en hub af samme slags som dern der ikke vil mere og byttede
rundt med den nye switch - og så virker det igen ???

ab

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 07-12-03 23:07

> [...]

byttede
> rundt med den nye switch - og så virker det igen ???

Der er nogle routere, bl.a. den TDC medleverer(de)? den kan ikke rigtigt
hitte rundt i hvis det er en switch der sidder på den, og også kører
auto hastighed.

Eneste råd er nok at få en billig 10Mbit hub og sætte mellem router og
switch,
så har du i det mindste 100Mbit mellem dine maskiner.

MvH
Søren Steinmetz