klone/udvide filsystem ?
Fra : John Hinge

Dato : 04-12-03 00:44

Jeg har en udmærket of fungerende linux installation kørende på
en 20 Gigabyte HD, med 3 partitioner :
boot, / og swap
Jeg har nu anskaffet mig en 80 Gigabyte disk, og her ku jeg godt tænke
mig at klone de gamle partitioner over på, så jeg kan 'smide den gamle
disk væk' men samtidig vil jeg gerne udvide / partitionen da der
efterhånden kun er godt 4.5 Gigs tilbage på den.. ikek så fedt..

Findes der nogle enkle og overskuelige metoder at gøre dette på ?

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Farie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 04-12-03 01:38

John Hinge wrote:
> [...]
> efterhånden kun er godt 4.5 Gigs tilbage på den.. ikek så fedt..
>

> Findes der nogle enkle og overskuelige metoder at gøre dette på ?

Har du læst HowToen?
<http://www.tldp.org/HOWTO/Hard-Disk-Upgrade/index.html>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : John Hinge

Dato : 04-12-03 02:14

On 04 dec 2003 Steen Suder, privat was heard to say:

> Har du læst HowToen?
> <http://www.tldp.org/HOWTO/Hard-Disk-Upgrade/index.html>

Føler jeg mig dum ?