Deus Ex Invisible War Euro release februar~
Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 10:29

http://www.petitiononline.com/dxinvswr/petition.html

Som bekendt udkommer Deus Ex Invisible War i dag (3/12 2003), men kun i
United Bluff. Release date i Europa: tidligst i februar 2004!! Hvad fanden
er meningen?? Eidos har åbenbart ikke kunnet nosse sig sammen til at
distribuere spillet til andre steder i verden end USA. Det er for mig helt
uforståeligt, idet salget i resten af verden uundgåeligt vil rasle ned pga.
pirateri. Det enste fornuftige havde været at udskyde udgivelsen til februar
2004, og bruge den mellemliggende periode på at fjerne en del af de tekniske
mangler spillet, at dømme efter de første anmeldelser, lider af.
---
Mvh
Anders

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 03-12-03 11:02

"Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com> wrote in message
> [...]
> distribuere spillet til andre steder i verden end USA. Det er for mig helt
> uforståeligt, idet salget i resten af verden uundgåeligt vil rasle ned

Ja det er noget uforståeligt....

> [...]
tekniske
> mangler spillet, at dømme efter de første anmeldelser, lider af.

Tænker, og inderligt håber det samme.... Men det lyder desværre som om
spillet vil blive et flop (kun en slags ammo til alle våben og ingen
skill-system)... sådan noget kan de jo ikke lave om på til Februar.... Men
en opfordring til dem der venter og stadig vil spillet spillet til den tid.
Spil det gamle spil igen Installerede det lige igen i går .... Det kører
glimerende på WinXp og nu kan maskinerne trække det så det er en fryd for
øjet....

/Rasmus

ps.
Boykot Konsoller!!!! De ødelægger vores PC-spil
Konsoller er lig:
- Kortere spil
- Dårligere grafik
- Dårligere styring
- Længere ventetid på PC
- Ingen avanceret styring (pga skod joypads)

Stakkels Halo, CMR3, CMR4 (PLease Please lad det komme til PC), Deus Ex 2

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 11:38

"Rasmus Wulff Jensen" <mail@REMOVETHIS.rwj.dk> wrote in message
(...)

> [...]
> spillet vil blive et flop (kun en slags ammo til alle våben og ingen
> skill-system)... sådan noget kan de jo ikke lave om på til Februar....

Klart nok, selve gameplayet kan ikke laves om på to måneder. Jeg tænkte mere
på at optimere spilkoden, så det kommer til at køre bedre.

Mht. gameplayet, så overlever jeg nok det ændrede skillsystem og "unified
ammo", hvis bare de nye bio implants of weapon mods er tilstrækkeligt
interessante. Men indrømmet, det er simplistisk i forhold til det første
spil. Det irriterer mig også grænseløst, at der ikke er en leanfunktion,
ligesom det vikrer underligt, at man bruger et multitool til at dirke en dør
op med.

> [...]
kører
> glimerende på WinXp og nu kan maskinerne trække det så det er en fryd for

Absolut. Jeg husker, at spillet kørte ad H på mit daværende system, da
spillet udkom i 2000. Man var jo nærmest nødt til at have et Voodoo 5 5500
for at det kørte ordentligt. Jeg har også netop geninstalleret spillet, og
det kører aldeles glimerende.

> [...]
> - Ingen avanceret styring (pga skod joypads)
>
> Stakkels Halo, CMR3, CMR4 (PLease Please lad det komme til PC), Deus Ex 2

Konsoller er ikke dårlige i sig selv. Problemet er når spiludviklere sætter
sig mellem to stole og skriver spil til både PC og konsoller. Det mindtse de
kunne gøre var at lade to forskellige arbejdsgrupper lave hhv. PC og
konsolversionen. Det kommer der i reglen de bedste resultater ud af.
---
Anders

P.S. Jeg håber ikke, at de ødelægger Thief 3 på samme måde.

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 14:36

On Wed, 3 Dec 2003 11:38:02 +0100, "Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com>
wrote in dk.spil.computer:

>Mht. gameplayet, så overlever jeg nok det ændrede skillsystem og "unified
>ammo", hvis bare de nye bio implants of weapon mods er tilstrækkeligt

of=og ? Jeg synes at biobreakdown som regenererer helbred er fint og at kunne se
gennem mure er en taktisk fordel. Våbenforbedringer har man ikke set meget til,
vist nok kun 1 i demoen. Hvad der ellers er må jeg vente på til eu udgaven
udkommer.

>interessante. Men indrømmet, det er simplistisk i forhold til det første

En simplificering af deus ex ? Deus ex er da en simplificering i forhold til
deus ex 2.

>spil. Det irriterer mig også grænseløst, at der ikke er en leanfunktion,

Det var der i dues ex, nu er det lært og vi fortsætter i deus ex 2. Hvis der
ikke i den færdige udgave kommer en træningsmission. Ellers brug demoen som
træning, der er jo masser af tips i.

>ligesom det vikrer underligt, at man bruger et multitool til at dirke en dør
>op med.

Nu foregår spillet i en sci-fi univers så døre er låst med elektroniske låse
mere eller mindre avancerede så jo mere avanceret jo flere multitools skal der
bruges, ligesom i deus ex.

--
Gerner
390WU/1860hrs

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 14:55

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
> On Wed, 3 Dec 2003 11:38:02 +0100, "Anders Albrechtsen"
<noone@getlost.com>
> wrote in dk.spil.computer:

(,,,)

> En simplificering af deus ex ? Deus ex er da en simplificering i forhold
til
> deus ex 2.

Det mener jeg ikke. Uddyb venligst.

> Det var der i dues ex, nu er det lært og vi fortsætter i deus ex 2.

Netop, det var der i det først spil, men ikke i Invisible War. Altså har
enten "vi" glemt det, eller spiludvikleren har ikke gidet at implemnetere
det.

>Hvis der ikke i den færdige udgave kommer en træningsmission. Ellers brug
demoen som
> træning, der er jo masser af tips i.

Ja, men det har vel ikke ret meget at gøre med en manglende leanfunktion.

> [...]
låse
> mere eller mindre avancerede så jo mere avanceret jo flere multitools skal

Ikke desto mindre fandtes der altså almindelige låse i det første spil. Det
skulle da være mærkeligt, om de pludselig alle var forsvundet bare 20 år
efter. I øvrigt ser låsene på dørene i demoen ikke særligt elektroniske ud.
---
Mvh
Anders

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 18:30

On Wed, 3 Dec 2003 14:55:15 +0100, "Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
><noone@getlost.com>
>
>(,,,)

>til
>
>Det mener jeg ikke. Uddyb venligst.

Efter hukommelsen var der kun 2 måder at gå igennem banerne, snig eller skyd
eller begge. Nu er der 4.
Ting og "folk" var ret døde i det, nu kan du bedre manipulere med ting og folk
er mere aktive med bedre AI. F.eks. stod folk i området hvor en alarm var aktiv
nærmest stille, nu kommer de strømmende fra alle sider ved den mindste støj og
alarmer. Nu bliver du "drillet" til at komme frem og slås eller kaldt kujon m.m.
(jeg kan ikke rigtigt høre hvad de siger, men meningen er god nok).
At have en HUD er også en forbedring.
Våbene og måden de bruges på er også en forbedring især med mods.
Og dette blot ved at køre demoen.

>Netop, det var der i det først spil, men ikke i Invisible War. Altså har
>enten "vi" glemt det, eller spiludvikleren har ikke gidet at implemnetere
>det.

Jeg savner det ikke, og pladsen kan sikkert bruges til andre ting.

>demoen som
>
>Ja, men det har vel ikke ret meget at gøre med en manglende leanfunktion.

Nå, "læne", jeg troede du skrev "lære", deraf træningsmisionen.

> [...]
>efter. I øvrigt ser låsene på dørene i demoen ikke særligt elektroniske ud.

Du tror ikke udviklingen går så stærkt ? Biocomputere er ikke her om 20 år ?
Mange døre er uden elektronisk lås i demoen og du kan enten bruge keycode eller
multitool til de elektroniske låste døre. F.eks. får du en "softkey" i rum 22 så
du ikke skal bruge multitool næste gang du skal ind i rum 22.
Når du mener dørene ikke se elektroniske ud, skyldes det så du mangler en keypad
på dørstolpen ? Det er da gammeldags når du kan bruge en softkey for at komme
ind. Eller du kan "brække ind" med en eller flere multitool.

--
Gerner
390WU/1860hrs

Fra : NUXX

Dato : 03-12-03 11:41

> [...]
> - Ingen avanceret styring (pga skod joypads)
>
> Stakkels Halo, CMR3, CMR4 (PLease Please lad det komme til PC), Deus Ex 2

100% enig... konsoller har været skyld i at udgiverne vil have at deres spil
både skal kunne spilles på konsol og PC, (EA f.eks.) derfor bliver alle spil
nu efterhånden meget arkadeagtige... Der er nok ikke langt endnu før de får
ændret spil som Civilization så man kan køre dem på konsol.... ARGH! Det er
heldigt at der stadig bliver lavet spil som Hearts of Iron og Victoria.

/Mads

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 11:58

On Wed, 3 Dec 2003 10:29:06 +0100, "Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>United Bluff. Release date i Europa: tidligst i februar 2004!! Hvad fanden
>er meningen?? Eidos har åbenbart ikke kunnet nosse sig sammen til at

Hvor er vi heldige.

> [...]
>2004, og bruge den mellemliggende periode på at fjerne en del af de tekniske
>mangler spillet, at dømme efter de første anmeldelser, lider af.

Så er det jo heldigt at amerikanerne og dem der ikke kan vente får en betaudgave
og vi andre får guld udgaven.

Og tekniske mangler ? Ligger nok hos brugerne. Demoen har ingen fejl i min
maskine.

--
Gerner
390WU/1860hrs

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 14:50

> On Wed, 3 Dec 2003 10:29:06 +0100, "Anders Albrechtsen"
<noone@getlost.com>

> Hvor er vi heldige.

Ikke forstået.

> [...]
> og vi andre får guld udgaven.
>
> Og tekniske mangler ? Ligger nok hos brugerne. Demoen har ingen fejl i min

Med tekniske mangler mener jeg ydelse. Spillet kører ikke særlig godt i
forhold til andre spil med tilsvarende grafik (f.eks. Splinter Cell)
---
Anders

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 18:44

On Wed, 3 Dec 2003 14:50:28 +0100, "Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
><noone@getlost.com>

>fanden

>Ikke forstået.

Se senere i svaret. (*

> [...]
>
>Med tekniske mangler mener jeg ydelse. Spillet kører ikke særlig godt i
>forhold til andre spil med tilsvarende grafik (f.eks. Splinter Cell)

Tværtimod kører spillet bedre end f.eks. H&D 2. I dx:iw forum er der forskellige
der også har problemer med deres computergrafik m.m., men det er alene
grafikkortets fejl. Som jeg forstår svarerne til det, så skal man have top
grafikkort med nyeste drivere, så kører spillet som smurt. Det er især kort uden
pixel shader den er gal med.
En ati radeon 9800 pro kunne være svaret, så man også om 5 år kan bruge det til
de nye spil. Men så er der sikkert kommet endnu bedre grafikkort.

--
Gerner
390WU/1860hrs

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 23:44

> On Wed, 3 Dec 2003 14:50:28 +0100, "Anders Albrechtsen"
<noone@getlost.com>
> wrote in dk.spil.computer:

(...)

> [...]
det til
> de nye spil. Men så er der sikkert kommet endnu bedre grafikkort.

Du tager fuldstændigt fejl, ydelsen er ikke i nærheden af Hidden & Dangerous
2. Jeg har et system bestående af en 3 GHz processor og et GeForce FX 5950
Ultra, og et enkelt sted i demoen (Greasel pit) dykker frame rates til under
20 uanset, hvilken opløsning der vælges. Elllers ligger frame rate på 30-40
de fleste andre steder i 1024x768. Bevares det er da spilbart, men
antialiasing er ikke anvendeligt, da ydelsen mange steder dykker for
voldsomt. Omvendt kan jeg uden problemer afvikle Hidden & Dangerous 2 i
1600x1200x32 med 4x antialiasing. Og et Radeon 9800 vil ikke hjælpe, hvis du
prøver at gennemlæse de mange indlæg på www.rage3d.com.
---
Mvh
Anders

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 03-12-03 12:19

Anders Albrechtsen wrote:
> [...]
> 2004, og bruge den mellemliggende periode på at fjerne en del af de tekniske
> mangler spillet, at dømme efter de første anmeldelser, lider af.

Sådan var det også med det første spil, jeg fik det ihvertfald i en
import version der kostede kassen bare fordi jeg ikke kunne vente. Inden
demoen havde jeg arrangeret at få en af mine venner til at købe det for
mig i US og så sende det til mig, men som situationen er har jeg ikke
længere så travlt.

Mit gæt er at de gør sådan, fordi så kan de med basis i US salget
vurdere hvilken type marketing der skal laves af spillet. Altså ligesom
når nogle film aldrig kommer i de danske biografer, men kommer direkte
på video.

Jeg forstår forøvrigt ikke rigtig hvorfor det skal være nødvendigt at
lave disse konsol agtige PC spil, der må da være flere end nogensinde
som har PC'er og dermed et marked som er større og mere lukrativt end
tidligere set.

Mvh

Bruno

PS. Der er en del mods til det oprindelige DX, se www.planetdeusex.com.

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 14:13

On Wed, 03 Dec 2003 12:19:20 +0100, "iddqdATworldonline.DenmarK"
<iddqd@worldonline.DenmarK> wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>lave disse konsol agtige PC spil, der må da være flere end nogensinde
>som har PC'er og dermed et marked som er større og mere lukrativt end

Jeg har aldrig set et konsolspil, undtagen når spillene bedømmes i troldspeglet
eller på dk4, og forstår ikke hvad der gør deus ex 2 til "konsolagtigt" ?

Det er en meget stærk forbedring af deus ex men samtidig en fortsættelse af
samme, med det gameplay der blev udlovet da man havde besluttet sig for at
fortsætte deus ex. Desuden er grafikken og spilteknikken (dvs. det der sker i
billedet af interaktive ting) helt i top.

Sammenlignet med de konsolspil der er vist på tv, kan jeg ikke se dues ex 2
skulle være "konsolagtigt".

Kan nogen forklare hvad der menes ?
Og hvilke andre pc spil er "konsolagtige" og hvorfor ?

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 15:13

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message

(...)

> Sammenlignet med de konsolspil der er vist på tv, kan jeg ikke se dues ex
2
> skulle være "konsolagtigt".
>
> Kan nogen forklare hvad der menes ?

Der hentydes til flere ting, bl.a.:

1. Spillets noget dominerende HUD (Heads up display) og den måde man skifter
våben og items er ganske typisk for konsolspil, hvor det foregår med en
controller. Personligt ser jeg dog ikke dette som et stort problem.

2. Simplistisk micromanagement i forhold til det første spil. Givet
begrænsningerne med en controller er det nærliggende, at Unified Ammo,
sammensmeltningen af lockpicks og multitools etc. lige så meget skyldes
hensynet til styringen på konsollen, som hensynet til en bedre
spiloplevelse.

3. Spillet kører dårligt (læs: langsomt/sløvt) i forhold til, hvilken grafik
der tilbydes. Der er ganske flotte lys- og skyggeeffekter, men selve
figurerne og omgivelserne er ikke på højde med mange af de andre nye spil på
markedet. Man får let den mistanke, at spillet først og fremmest er skrevet
og optimeret til Xbox og derefter konverteret til PC. En kraftig PC er jo
mange gange hurtigere end en Xbox, men alligevel har selv de hurtigste
PC'ere svært ved at køre spillet glidende i en opløsning over 1024x768. Selv
Splinter Cell der har mindst lige så avancerede lys- og skyggeeffekter (i
alt fald med nVidia grafikkortkort), og ovenikøbet også er konverteret fra
Xbox, kører eksempelvis langt bedre.

> Og hvilke andre pc spil er "konsolagtige" og hvorfor ?

Halo, som jo er en en Xbox port, er nok det mest nærliggende eksempel.
---
Anders

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 19:08

On Wed, 3 Dec 2003 15:12:44 +0100, "Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>våben og items er ganske typisk for konsolspil, hvor det foregår med en
>controller. Personligt ser jeg dog ikke dette som et stort problem.

HUD er en enorm forbedring og jeg kan da sagtent bortse fra den er der til den
skal bruges f.eks. til at se retning. Valg af våben og enhanchment sker da fra
tasterne ?
Eneste controller jeg har er taster eller mus. Det er som i andre spil.

> [...]
>sammensmeltningen af lockpicks og multitools etc. lige så meget skyldes
>hensynet til styringen på konsollen, som hensynet til en bedre

Nu *har* man ikke en controller til spillet så den er temmelig langsøgt at bruge
som negativ argument til et pc spil. Jeg er sikker på at folk, som jeg, der
aldrig har set en konsol med redskaber, absolut ikke ser de samme negative ting
jer med konsolerfaring ser.

> [...]
>alt fald med nVidia grafikkortkort), og ovenikøbet også er konverteret fra

Det er kun nogle få der oplever. Jeg ser absolut ikke det du og nogle få andre
ser. Det bekræftes også af de svar folk med disse negative udtryk får i div.
forum.

>Halo, som jo er en en Xbox port, er nok det mest nærliggende eksempel.

Der har da tidligere været konveteringer fra pc til konsol og omvendt, men lige
nu er der åbenbart focus på dx:iw af een eller anden anledning jeg ikke forstår.
Man kan da ikke være negativ til spillet blot fordi det kommer ud til flere
platforme uanset ligheder her og der dem imellem.

Jeg køber spillet på grundlag af demoen.

--
Gerner
390WU/1860hrs

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 23:53

> [...]

andre
> ser. Det bekræftes også af de svar folk med disse negative udtryk får i

Du påstår altså, at jeg er en af de eneste som brokker mig over, at demoen
kører sløvt? Tør man spørge hvilke fora du har frekventeret? Jeg har
gennemlæst diverse indlæg på www.rage3d.com, www.nvnews.net, Deus Ex
Incarnate og Ion Storms officielle forum. Ingen af disse steder er jeg stødt
på folk der roser spillet for dets formidable ydelse. Tværtimod bemærker de
fleste, at spillet (demoen) kører forbavsende sløvt, når man sammeligner med
andre PC med tilsvarende grafik. Man har da lov at håbe, at den endelige
version kører bedre, men at dømme efter de første anmeldelser på Gamespot og
IGN er der desværre ikke meget som tyder på det.

> [...]
flere
> platforme uanset ligheder her og der dem imellem.

Jeg er heller ikke negativ af den eneste grund, at spillet også kommer til
Xbox. Mine begrundelser har jeg allerede givet udtryk for andetsteds.
---
Anders

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 14:52

wrote in dk.spil.computer:

>http://www.petitiononline.com/dxinvswr/petition.html
>
>Som bekendt udkommer Deus Ex Invisible War i dag (3/12 2003), men kun i
>United Bluff. Release date i Europa: tidligst i februar 2004!! Hvad fanden

Hvad laver denne tråd i denne gruppe ? Spillet er FPS.

--
Gerner
390WU/1860hrs

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 03-12-03 15:15

> On Wed, 3 Dec 2003 10:29:06 +0100, "Anders Albrechtsen"
<noone@getlost.com>

> Hvad laver denne tråd i denne gruppe ? Spillet er FPS.

Nej, det er først og fremmest et RPG. FPS omfatter spil som Quake, Unreal
etc.
---
Anders

Fra : Gerner

Dato : 03-12-03 19:11

On Wed, 3 Dec 2003 15:14:31 +0100, "Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>fanden

>Nej, det er først og fremmest et RPG. FPS omfatter spil som Quake, Unreal

Jeg gentager, spillet er FPS.
Det er ikke rpg, det er et action spil i 3D FPS.
Derfor er der en pågående debat om dx:iw i fps gruppen.

--
Gerner
390WU/1860hrs

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 04-12-03 00:00

> On Wed, 3 Dec 2003 15:14:31 +0100, "Anders Albrechtsen"
<noone@getlost.com>

> Jeg gentager, spillet er FPS.

Og jeg gentager, at Deus Ex først og fremmest er et RPG, dog med visse
actionelementer afhægig af spillestil Om man vil spille det som en Frist
Person Shooter a la Quake må være op til den enkelte.

> Det er ikke rpg, det er et action spil i 3D FPS.

Det giver nøjagtigt lige så lidt mening som at kalde Morrowind eller Thief
spillene for action First Person Shooters.

> Derfor er der en pågående debat om dx:iw i fps gruppen.

Ærlig talt, dit forsøg på at lege netbetjent er rent til grin. Gruppen
hedder dk.spil.computer, hvorfor alle indlæg om computerspil er relevante.
Men hvis du hellere vil diskutere spillet i en anden gruppe, så for min
skyld ingen alarm.
---
Anders

Fra : iddqdATworldonline.D~

Dato : 04-12-03 01:10

Anders Albrechtsen wrote:

> [...]

Faktisk er diskussionen om hvorvidt DX:IW er et FPS eller et RPG ret
ligegyldig, selvom det i mine øjne er et FPS med få RPG elementer (meget
få da der ikke er noget med skillpoints af nogen art), for spillet er
bygget på Unreal enginen hvilket gør det faktisk bør debateres i
dk.spil.computer.f-p-s.unreal og det betyder så samtidig at jeg begik en
fejl da jeg startede en tråd om spillet i d.s.c.fps

> Gruppen
> hedder dk.spil.computer, hvorfor alle indlæg om computerspil er relevante.

Det er så faktisk forkert, med den logik kunne vi lige så godt nøjes med
at diskutere alt fra Ludo over Quake til Pinball automater i dk.spil!
Reglen på usenet er at hvis en undergruppes definition passer bedre så
høre debatten om et emne hjemme i den, det kan ikke være enklere. At der
så er mange som smider hvadsomhelst i dk.spil.computer er en anden sag.

> Men hvis du hellere vil diskutere spillet i en anden gruppe, så for min
> skyld ingen alarm.

Hvorfor diskutere du så sagen med Gerner fristes man til at spørge

Mvh

Bruno

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 04-12-03 10:37

"iddqdATworldonline.DenmarK" <iddqd@worldonline.DenmarK> wrote in message

> [...]
> høre debatten om et emne hjemme i den, det kan ikke være enklere. At der
> så er mange som smider hvadsomhelst i dk.spil.computer er en anden sag.

Du får så det samme svar som jeg gav Gerner:

Jeg mener ikke, at Deus Ex primært er en first person shooter, og derfor
postede jeg her. Hvis du hellere vil diskutere Deus Ex Invisible War i
Unreal gruppen, er du velkommen til at starte en tråd der. At dømme efter
mængden af indlæg, kommer du dog nok til at diskutere med dig selv

> Hvorfor diskutere du så sagen med Gerner fristes man til at spørge

Jeg diskuterer skam ikke, men svarer derimod på kritik.
---
Mvh
Anders

Fra : Gerner

Dato : 04-12-03 12:21

On Thu, 04 Dec 2003 01:10:12 +0100, "iddqdATworldonline.DenmarK"
> [...]

>dk.spil.computer.f-p-s.unreal og det betyder så samtidig at jeg begik en
>fejl da jeg startede en tråd om spillet i d.s.c.fps

Man kan ikke bestemme hvilken gruppe der er den relevante for et emne omkring et
spil ud fra koden der er brugt. Det ved 99.9% af spillerne intet om og kan sådan
set også være lige glade.
Det man går ud fra er i hvilken "person" man ser spillet i.
D&H 2 ses i 3 person og DX:IW ses i første person. Så let er det at finde ud af
hvor emnet hører hjemme. Gør det ikke mere videnskabeligt end nødvendigt.

Da andres skal smide med mudder når han taber en debat, gør at debatten er slut
for mit vedkommende.
Plus naturligvis at emnet ikke skal debatteres her.

--
Gerner
394WU/1877hrs

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 04-12-03 14:38

> [...]
ud af
> hvor emnet hører hjemme. Gør det ikke mere videnskabeligt end nødvendigt.

Det er så din holdning, men ikke nødvendigvis et faktum. Vi er tre personer
med tre forskellige holdninger. En (undertegnede) mener, at debatten fint
kan holdes her i gruppen, da Deus Ex ikke er en first person shooter, men
derimod et action adventure spil. En anden (du) mener den skal holdes i en
anden gruppe, mens den tredje person mener den hører hjemme i en helt tredje
gruppe. Altså er det ikke et indikutabelt, hvor debatten hører hjemme.

> Da andres skal smide med mudder når han taber en debat, gør at debatten er
slut
> for mit vedkommende.

Jeg har hverken tabt en debat eller kastet med mudder. Mudderkastning
indebærer fremsættelse af krænkende bemærkninger om en anden person, hvilket
jeg ikke kan se, at jeg skulle have gjort mig skyldig i. Jeg medgiver gerne
, at jeg på en håndfast måde har givet udtryk for, at jeg ikke meget
tilovers for dine kommentarer vedrørende placeringen af denne diskussion. At
du så vælger at tage det ilde op som et personligt angreb, må stå for din
egen regning..

> Plus naturligvis at emnet ikke skal debatteres her.

Hvorfor i alverden bringer du det så op? Hvis ikke du mener emnet hører
hjemme her, kunne du have undladt at deltage i debatten, eller eventuelt
have starten en ny debat i den (for dig) relevante gruppe.

Hermed er diskussionen bragt til ende for mit vedkommende.
---
Mvh
Anders

Fra : Gerner

Dato : 04-12-03 19:55

On Thu, 4 Dec 2003 14:38:11 +0100, "Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]

>have starten en ny debat i den (for dig) relevante gruppe.
>
>Hermed er diskussionen bragt til ende for mit vedkommende.

Tja, jeg sender hermed debatten om usenet reglerne til dk.admin.
Der foregår debat om hvorvidt spilgruppernes emner skal skrives i den ene eller
anden gruppe alt efter din mening eller den fornuftige mening.

Så kan du komme med dine argumenter der.

fut dk.admin

--
Gerner
395WU/1881hrs

Fra : arc@na

Dato : 05-12-03 11:12

> Og jeg gentager, at Deus Ex først og fremmest er et RPG, dog med visse
> actionelementer afhægig af spillestil Om man vil spille det som en
> Frist Person Shooter a la Quake må være op til den enkelte.

Du har ret, og Gverner tager fejl. Deus Ex er et rollespil. Men Gverner vil
hellere have revet alle neglene af end indrømme, at han har kvajet sig.

arc@na

Fra : Gerner

Dato : 05-12-03 15:35

On 05 Dec 2003 10:12:00 GMT, "arc@na" <this@ress.is.invalid.com> wrote in
dk.spil.computer:

>"Anders Albrechtsen" <noone@getlost.com> wrote in

>Du har ret, og Gverner tager fejl. Deus Ex er et rollespil. Men Gverner vil
>hellere have revet alle neglene af end indrømme, at han har kvajet sig.

Jeg indrømmer gerne du er et kvaj.

--
Gerner
399WU/1902hrs

Fra : Arcana Dragon

Dato : 05-12-03 20:57

> Jeg indrømmer gerne du er et kvaj.

Jeg elsker også dig.

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Gerner

Dato : 05-12-03 22:29

On 05 Dec 2003 19:56:34 GMT, Arcana Dragon <this@ress.is.invalid.com> wrote in
dk.spil.computer:

>Gerner <nospamadress@postkasse.dk> wrote in

>Jeg elsker også dig.

Du kan spare dig, hvad du så er.

--
Gerner
399WU/1902hrs

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 06-12-03 00:30

Gerner wrote:

> Du kan spare dig, hvad du så er.

Jeg synes også du er totalt lækker.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?

Fra : Jacob

Dato : 06-12-03 16:35

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes også du er totalt lækker.

Enig, han er en guttermand og min boy, totalt hot.

Jacob

Fra : arc@na

Dato : 06-12-03 17:15

> Du kan spare dig, hvad du så er.

Det kommer an på, hvad din definition på "er" er, søtter.

BTW: Du er off-topic.

arc@na

Fra : iddqd

Dato : 06-12-03 15:14

Anders Albrechtsen wrote:

> [...]
> United Bluff. Release date i Europa: tidligst i februar 2004!! Hvad fanden

Jeg har fundet årsagen, europa udgaven er forsinket fordi der skal laves
en PAL version af XBOX udgaven først, og de vil ikke sende PC udgaven ud
med det sammen fordi det er bedre marketing mæssigt at udgive de to
samtidigt.

Så det at der en XBOX version har ikke kun betydet der er hel række ting
i spillet der er forsimplet, det forsinker altså også udgivelsen - meget
heldigt enligt for havde det været i butikkerne den anden dag havde jeg
nok købt spillet i stedet for prøve demoen, læse anmeldelser og så
videre. Nu venter jeg på spillet ender i tilbudskassen, eller dropper
helt at købe det. Udviklerne har jo erkendt at de ikke ville bruge tid
på at lave en ordentlig PC version, så hvorfor betale fuld pris under
nogen omstændigheder.

http://pc.ign.com/articles/444/444433p1.html

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

Der skulle være flere af dem her i trafikken - http://www.westocykler.dk

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 06-12-03 16:11

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> wrote in message

> [...]
> helt at købe det. Udviklerne har jo erkendt at de ikke ville bruge tid
> på at lave en ordentlig PC version, så hvorfor betale fuld pris under

Tak for linket. Efter nærmere eftertanke lyder det jo som en rimelig
forklaring. At det så er uacceptabelt, at de ikke kunne have PAL versionen
færdig samtidig med NTSC versionen, er så en anden sag.
---
Mvh
Anders

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 06-12-03 16:34

> [...]
> helt at købe det. Udviklerne har jo erkendt at de ikke ville bruge tid
> på at lave en ordentlig PC version, så hvorfor betale fuld pris under

Det er da for latterligt at de holder PC-versionen tilbage fordi X-Box
versionen ikke er klar.... Der er jo talrige eksempler på at den omvendte
situation ikke har været et problem for firmaerne (F.eks Halo og Colin Mcrae
Rally 3 og 4).... Og hvad er det lige det fede for dem er at udgive spillet
på PC og X-Box samtidig... tror de at den ene (PC) eller den anden part
(X-box) synes det er vigtigt (Jeg er da F***ing ligeglad med om der er en
X-box version nu, og hver part har da vænnet sig til at spillene ikke kommer
samtidig).... Hvad vi ikke vil vende os til er at spil bliver regionsudgivet
på samme måde som film gør.... Spil har da altid været udgivet worldwide
(PC-mæssigt på nær Japan pga sprog), men nu ser vi eksempler som SWG og nu
DX2..... Og så brokker de sig over at der findes så meget
pirat-kopiering.... de ligger jo nærmest selv op til det i dette
tilfælde....

Men vi er jo nok dumme nok til at følge den, og spillet kommer jo nok også
til at stå på min hylde til februar, men indtil da vil jeg sidde og ryste på
hovedet over spilbranchen.... Hvordan kan man være så dumme!!!!

/Rasmus
...."Man burde opfinde en tidsmaskine så man kunne tage tilbage i tiden og
forpurre alle planer om at lave konsoller"....