Afkalke Metro vandvarmer?
Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-03 13:06

....jeg har brugt subjektet i mange år nu uden at afkalke og kunne godt
tænke mig at se, hvordan varmelegemet ser ud...

....i bunden (der er tale om en 300 liters vandvarmer fra sidst i
firserne) sidder der 8 store møtrikker, som holder den plade fast, som
varmelegemet sidder i - er det meningen, at man bare skruer dem af?

....er der en gummipakning på bagsiden, som må formodes at være mør?
Hans

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-12-03 16:02

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> varmelegemet sidder i - er det meningen, at man bare skruer dem af?
>
> ...er der en gummipakning på bagsiden, som må formodes at være mør?

Ja og ja. - Du tømmer beholderen, skruer de 8 møtrikker af og tager flangen
af beholderen.

Ny pakning vil nok være at foretrække.

Pas på hvis du renser dykrøret son varmelegemet sidder i, det er belagt med
porcelæn/glas.

MVH

Thomas.

Fra : Hans Paulin

Dato : 03-12-03 16:43

Thomas Jensen skrev:

> Pas på hvis du renser dykrøret son varmelegemet sidder i, det er
> belagt med porcelæn/glas.

Tak skal du ha'!

....snakkede lige med naboens knægt, der er i lære som VVS-mand: han
sagde at varmelegemet ikke er i berøring med vandet - man må så formode,
at evt. kalk sidder på dykrøret...
Hans

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-12-03 14:06

> [...]
>
> ...snakkede lige med naboens knægt, der er i lære som VVS-mand: han
> sagde at varmelegemet ikke er i berøring med vandet - man må så formode,
Afhængig af dit vands beskaffenhed er den ½ beholder nok fyldt med kalk .
Jeg har "været på den" fordi røret var tæret igennem så HPFI'en "faldt":
Ved siden af røret sidder en offeranode- når den er væk tæres der på
beholderen, og røret var tyndest ;). Hvis din anode er væk, vil jeg råde
dig til at få nabosønnen til at skaffe et rep.sæt, ny flange, der er oxo en
ny pakning i.