Betrieve database
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 17-04-01 18:07

Er der nogen her, der kender noget til en database, der hedder 'Betrieve'?
Jeg har et program, der bruger en sådan database og jeg vil gerne have lavet
et program, der kan trække data ud i kommasepareret form.
Kurt Guldbæk
Please mail to kurt@guldbaek.net

Fra : Jesper Thøstesen

Dato : 18-04-01 23:12

Hvis du mener Btrieve, så ja

Firmaet bag hedder idag Pervasive (www.pervasive.com)
- men jeg tror ikke, at der er noget program, der kan exportere btrieve
filer til en kommasepareret fil. Filformatet er rimeligt simpelt, hver tabel
sin fil - men der er ingen oplysninger om post-formatet(feltnavne,
datatyper, relationer) gemt i
filerne. (Bortset fra oplysninger om indexer)
Der er et export-værktøj med i SDK'et, men det exportere alle poster i binær
form - Så hvis du ikke kender postformatet kan det godt blive svært.

--
Jesper Thøstesen.

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 20-04-01 20:21

Ja, det skal nok passe, at det hedder sådan.

Jeg har egentlig også tænkt mig selv at lave et prgram til formålet i
Pascal.
Jeg har oplysninger om dataformat, typer mm., problemet er, at jeg ikke kan
få tingene til at hænge sammen.
Når jeg med f.eks. WinCmd ser på filen i binær representation kan jeg godt
finde de kendte tekster i filen. Det ser imidlertid ud til, at der på de
forskellige tabeller er en offset på starten, som ikke altid er ens. Jeg har
hidtil ikke rigtigt kunnet se nogen sammenhæng.

>Der er et export-værktøj med i SDK'et, men det exportere alle poster i
binær
> form - Så hvis du ikke kender postformatet kan det godt blive svært.

Hvad er SDK?

Er det noget du måske ville være lidt behjælpelig med?
Mvh Kurt Guldbæk.